دیدنی های بورگونی

دیدنی های بورگونی

بورگونی یا بورگاندی یکی از مناطق مرکزی کشور فرانسه به شمار می رود. این منطقه با جمعیت 1 میلیون نفری خود به دلیل تاریخچه ی طولانی، جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. دیدنی های بورگونی اکثرا جاذبه های تاریخی می باشند. در ادامه به بررسی جاذبه های گردشگری این ناحیه از کشور فرانسه می پردازیم و دیدنی های بورگونی را برای شما برمی شماریم.

دیدنی های منطقه ی بورگونی در فرانسه

بورگونی یک ناحیه ی مرکزی در کشور فرانسه است، این ناحیه تاریخچه ای بسیار طولانی دارد و از دوران نوسنگی، مردمانی در این ناحیه زندگی می کردند. پس از دوران نوسنگی، گروه هایی از گل های رومی و ژرمن ها در این سرزمین اقامت گزیدند. بورگونی ها نیز جزء یکی از اقوامی بودند که در این ناحیه سکنی گزیدند و نام خویش را بر این سرزمین نهادند. این اقوام از تیره های ژرمنی بودند.

[caption id="attachment_1216" align="aligncenter" width="800"]دیدنی های بورگونی دیدنی های بورگونی[/caption]

بورگونی سرزمینی سرشار از طبیعت وحشی و مناطق تاریخی و گردشگری است. دیدنی های بورگونی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و همه ساله گردشگران بسیاری برای مشاهده ی دیدنی های بورگونی به این سرزمین سفر می کنند. پیدایش بورگونی کنونی به سال 880 میلادی باز می گردد ولی تاریخچه ی این سرزمین بسیار کهن می باشد.

دیدنی های بورگونی ترکیبی از تاریخ و طبیعت سرسبز این ناحیه می باشد. اگر به دنبال گشت و گذار در ناحیه ای بسیار زیبا و تاریخی هستید، بورگونی فرانسه را به شما پیشنهاد می کنیم.

شهر های ناحیه ی بورگونی در کشور فرانسه

بورگونی فرانسه از 4 شهرستان مختلف تشکیل شده است و هر شهرستان ویژگی های مخصوص به خود را دارد اما در تمامی این شهرستان ها، دیدنی های بورگونی مورد توجه تمامی گردشگران است. 4 شهرستان بورگونی فرانسه شامل شهرستان های کوت دور، نیوره، لویره و یون است. در هر یک از این شهرستان ها مرکز شهر به ترتیب، دیژون، نورس، ماکون و اوسر می باشد. شهر دیژون، مرکز ناحیه ی بورگونی فرانسه است. جالب است بدانید که سازنده ی برج ایفل و گوستا در دیژون چشم به جهان گشوده است.

[caption id="attachment_1215" align="aligncenter" width="800"]شهر های ناحیه ی بورگونی در کشور فرانسه شهر های ناحیه ی بورگونی در کشور فرانسه[/caption]

ناحیه ی بورگونی از دیرباز به دلیل ساخت شراب های ناب، بسیار مشهور بوده است. کارخانه های محلی بسیاری برای تولید شراب در این ناحیه وجود دارند. شهر کوت دور دارای بهترین شراب ها در بین شهر های مختلف بورگونی است.

شهر دیژون با جاذبه های گردشگری فراوان

شهر دیژون یکی از دیدنی های بورگونی است. این شهر با قدمت بسیار کهن، مرکز فرهنگ و قدمت بورگونی است. شهر دیژون یکی از بنادر این ناحیه است که لنگرگاه بسیار زیبایی دارد. موزه های متنوعی در این شهر قرار دارند، موزه ی میدان دوکال، کاخ بنین با قدمت 800 ساله و ساختمان پارلمان همگی در این شهر قرار گرفته اند.

فرهنگ و سنت های مردم بورگونی

بورگونی فرانسه دارای تاریخ و پیشینه ای بسیار دور می باشد. این ناحیه به دلیل داشتن کشتزارهای مختلف، محل کشت بسیاری از محصولات گیاهی می باشد. به همین دلیل آشپزی این ناحیه نیز متاثر از کشاورزی متنوع آن، بسیار خاص است و غذاهای خوش طعم و محلی در این ناحیه کشت می شود. علاوه بر دیدنی های بورگونی، آشپزی خاص این ناحیه گردشگران بسیاری را از سرتاسر جهان به سوی خود جلب کرده است.

یکی از معروف ترین غذاهای بورگونی جوجه ی پخت شده با یک سری لوازم محلی است که طعم بسیار خاص و خوشمزه ای دارد. این غذا یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای فرانسه می باشد و حتی خود محلی های این ناحیه، به این غذای لذیذ علاقه دارند.

بومیان ناحیه ی بورگونی به زبان بورگوندی صحبت می کنند اما زبان رسمی این ناحیه، زبان فرانسوی است. بورگونی ها انسان هایی بسیار مهمان دوست هستند. در سفر به این شهر، شما شاهد مهمان نوازی مردم این نواحی خواهید بود که با رفتار بسیار گرم خود، پذیرای گردشگران هستند.

مناطق گردشگری بورگونی فرانسه

منطقه ی بورگونی سرشار از مناطق گردشگری و دیدنی است. دیدنی های بورگونی شامل مناطق طبیعی و دشت های زیبا، کلیساها و کاخ های تاریخی و موزه های فراوان است. قدمت برخی از کاخ های این ناحیه به قبل از میلاد مسیح باز می گردد. همانگونه که ذکر گردید، تاریخچه ی این منطقه به قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

[caption id="attachment_1211" align="aligncenter" width="800"]مناطق گردشگری بورگونی فرانسه مناطق گردشگری بورگونی فرانسه[/caption]

مناطق سرسبز و شالیزارهای زیبای این ناحیه و زندگی روستایی و محلی و غذای ارگانیک همگی از جاذبه های گردشگری در این ناحیه می باشد. منطقه ی بورگونی تاریخ فرانسه را به صورت مصور برایتان نمایش می دهد و گویای سرگذشت این ناحیه است. شما با سفر به این ناحیه، می توانید از تاریخ و طبیعت فوق العاده زیبای بورگونی لذت ببرید و اوقات خوشی را داشته باشید.

موزه های بورگونی فرانسه

یکی از مهم ترین دیدنی های بورگونی موزه های آن می باشد، موزه های بورگونی تاریخ منطقه ی بورگونی و تاریخ فرانسه را بیان می کند. منطقه ی بورگونی دارای موزه های مختلفی است. موزه ی هنر این ناحیه، یکی از بهترین و جالب ترین موزه های این ناحیه است. در موزه هنر بورگونی می توان آثار هنری و برجسته ی بسیاری از هنرمندان را یافت. در موزه های تاریخی این شهر، آثار تاریخی بسیار قدیمی و حتی آثار تاریخی قبل از میلاد مسیح وجود دارد. یکی از برجسته ترین موزه های بورگونی، موزه ی ماگنین است که در هتل لاتین قرار گرفته است. در این موزه آثار هنری بسیار برجسته ای وجود دارد.

[caption id="attachment_1214" align="aligncenter" width="800"]موزه های بورگونی فرانسه موزه های بورگونی فرانسه[/caption]

کلیسا های بورگونی

یکی از پرطرفدارترین دیدنی های بورگونی فرانسه، کلیسا ها و صومعه های این شهر است. در دوران حکمرانی رومیان، در این ناحیه کلیسا ها و صومعه های فراوانی ساخته شد. این کلیسا ها تاکنون بافت قدیمی خود را حفظ کرده اند و همه ساله گردشگران بسیاری برای دیدن این کلیسا ها به بورگونی سفر می کنند. زیباترین و مهم ترین کلیسای بورگونی کلیسای بانوی ما است. این کلیسا با داشتن طاق های زیبا و رنگارنگ بسیار زیبا است.

[caption id="attachment_1213" align="aligncenter" width="800"]کلیسا های بورگونی کلیسا های بورگونی[/caption]

کاخ های بورگونی

علاوه بر کلیساها، در این ناحیه کاخ های تاریخی فراوانی وجود دارند. کاخ های زیبای بورگونی با معماری منحصر به فرد و زیبایش، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. کاخ های مختلف در این ناحیه، در شهرهای مختلف این منطقه قرار دارند. کاخ کلایت، کاخ روشپوت و کاخ تانای یکی از زیباترین و معروف ترین کاخ های بورگونی است.

[caption id="attachment_1210" align="aligncenter" width="800"]کاخ های بورگونی کاخ های بورگونی[/caption]

روستاهای اطراف شهر

یکی از زیباترین جاذبه های بورگینی، طبیعت روستایی این ناحیه است. در روستاهای اطراف، قلعه ها و کاخ های قدیمی بسیاری وجود دارند. قلعه ی اوگزویس در بالای تپه ی یک روستای کوچک قرار گرفته است، نام این روستا نیز از اسم قلعه برگرفته شده است. این قلعه در قرن دوازدهم میلادی بنا شده است. از درون قلعه، زمین های کشاورزی بسیاری نمایان است، همچنین کانال بورگون و جنگل های موروان را می توان از داخل قلعه تماشا کرد. این قلعه با معماری منحصر به فردش، یکی از زیباترین قلعه های بورگونی است.

شما با سفر به بورگونی می توانید بهترین خاطرات را برای خود بسازید و از تماشای مناطق زیبای این نواحی لذت ببرید. تنها کافیست با آژانس مسافرتی ما تماس بگیرید تا ما با بهترین قیمت ها شما را غافلگیر کنیم.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱