سفر به لیتوانی

سفر به لیتوانی

کشور لیتوانی یکی از کشورهای بسیار زیبا و خوش آب و هوا در قاره اروپا است که هر ساله گردشگران زیادی برای سفر به لیتوانی اقدام می کنند. این کشور به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری و فرهنگ و آداب کهن مردم خود، مورد علاقه بسیاری از افراد است. برای آشنایی با این شکور زیبا با این مقاله همراه شوید.

کشور لیتوانی

لیتوانی در شمال شرقی قاره اروپا قرار دارد و 66.000 کیلومتر مربع مساحت دارد. لیتوانی دارای 10 ایالت مختلف است و حدود  3.500.000 نفر جمعیت دارد. این کشور دارای مناطق جنگلی و نیمه جنگلی زیادی است و به همین دلیل دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. لیتوانی یکی از کشورهای مهم در جذب گردشگر در این منطقه است و هر ساله گردشگران زیادی از این کشور دیدن می کنند. هزینه سفر به لیتوانی پایین است. کشورهای روسیه و بلاروس و استونی از کشورهای همسایه لیتوانی هستند. بسیاری از گردشگران به شهر ریگا سفر می کنند زیرا این شهر از جاذبه های گردشگری بالایی برخوردار است. مردم کشور لیتوانی بسیار خوش برخورد و مهمان نواز هستند. چون مهاجرت های زیادی که به این کشور انجام می شود، انواع قوم ها با مذهب های مختلف در این کشور وجود دارند. پایتخت لیتوانی، ویلنیوس است که پر جمعیت ترین شهر این کشور محسوب می شود.

[caption id="attachment_5437" align="aligncenter" width="800"]کشور لیتوانی کشور لیتوانی[/caption]

زبان و فرهنگ مردم کشور لیتوانی

مردم این کشور به زبان لیتوانیایی صحبت می کنند. این زبان قدیمی ترین زبان های موجود در دنیا است. این نوع زبان یکی از زیرشاخه های زبان بالتیک است. البته بسیاری از مردم لیتوانی نیز با زبان روسی صحبت می کنند. مردم این کشور اکثرا دارای تحصیلات عالیه هستند و دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارد.  مردم لیتوانی دارای جشن ها و مراسمات گوناگونی هستند و سرگرمی های مختلفی دارند. بیشتر سرگرمی مردم این کشور موسیقی، خواندن کتاب و تماشای بسکتبال است.

[caption id="attachment_5436" align="aligncenter" width="800"]زبان و فرهنگ مردم کشور لیتوانی زبان و فرهنگ مردم کشور لیتوانی[/caption]

آب و هوای کشور لیتوانی

لیتوانی دارای آب و هوایی معتدل است و در هر فصلی از سال می توان به این کشور زیبا سفر کرد. در فصل تابستان فقط 2 هفته هوا خیلی گرم است و در فصل زمستان نیز سرمای شدید فقط چند روز طول می کشد. بارندگی در لیتوانی تقریبا زیاد است اما تگرگ و یخبندان در این کشور دیده نمی شود. زیباترین و رویایی ترین فصل در این کشور، فصل پاییز است که پیشنهاد می شود برای سفر به لیتوانی از این فصل استفاده کنید. این کشور برای ماه عسل و سفرهای دو نفره فوق العاده است و یک کشور با فضای رمانتیک و زیبا است.

[caption id="attachment_5438" align="aligncenter" width="800"]آب و هوای کشور لیتوانی آب و هوای کشور لیتوانی[/caption]

جاذبه های دیدنی کشور لیتوانی

لیتوانی پر از جاذبه های گردشگری زیبا و دیدنی است. شهر ویلنیوس، مرکز کشور لیتوانی دارای بیشترین جاذبه های گردشگری است. ساحل زیبای بالتیک یکی از جاذبه های زیبا و دیدنی لیتوانی است که گردشگران بسیاری از این ساحل زیبا برای استراحت استفاده می کنند. کلیسای جامع ویلنیوس از دیگر جاذبه های این کشور است. این کلیسا از بناهای تاریخی و دیدنی است که معماری منحصر به فردی دارد. دروازه  قدیمی سپید دم که در گذشته یکی از دروازه های اصلی شهر بوده است یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ویلنیوس است.

موزه ملی لیتوانی که در آن اشیایی تاریخی از دوران های مختلف دیده می شود نیز بسیار دیدنی است. پارک اروپا که یکی از زیباترین پارک های این کشور است، علاوه بر داشتن فضایی سبز و زیبا دارای یک موزه روباز است که می توانید از آن دیدن کنید. شهر دیدنی کاوناس در لیتوانی نیز پر از جاذبه های تاریخی و دیدنی است که پیشنهاد می شود حتما از آن دیدن نمایید. همچنین شهر رینگا با داشتن جنگل ها و چمنزارهای طبیعی و زیبا و سواحل شنی  مورد استقبال بسیاری از گردشگران است. موزه امبر، منظره زیبای نواره کورونی و قلعه تسکو چای از دیگر دیدنی های لیتوانی هستند.با سفر با تور لیتنوانی و تور اروپا از سفر خود لذت ببرید.

[caption id="attachment_5442" align="aligncenter" width="800"]جاذبه های دیدنی کشور لیتوانی جاذبه های دیدنی کشور لیتوانی[/caption]

بهترین رستوران های کشور لیتوانی

خورد و خوراک در سفر، از مهمترین چیزهایی است که باید به آن توجه کرد. اگر از علاقه مندان به خوردن اسنک  و میان وعده هستید می توانید به کافه رستوران دوکاتس یورمالا بروید و اسنک ها و میان وعده های خوشمزه ای را میل نمایید. رستوران مای لایف یورمالا برای خوردن غذاهای محلی لیتوانی و روسی گزینه ای عالی است و می توانید در آنجا غذا میل کنید. رستوران فانوس دریایی یورمالا یکی از گرانترین رستوران های لیتوانی است که غذاهای خوب و با کیفیتی دارد. کافه د گوستو سورمالا یکی از بهترین کافه های لیتوانی است که می توانید انواع دسرها و نوشیدنی های خوشمزه را در این کافه میل نمایید.

[caption id="attachment_5440" align="aligncenter" width="800"]بهترین رستوران های کشور لیتوانی بهترین رستوران های کشور لیتوانی[/caption]

بهترین هتل های کشور لیتوانی

برای اقامت در کشور لیتوانی، می توانید به بهترین هتل های این کشور رفته و خاطره ای شیرین از سفر را برای خود رقم بزنید. هتل ساحلی بالتیک یورمالا برای افرادی که هتل های ساحلی را دوست دارند، بسیار مناسب است. این هتل 5 ستاره و لوکس امکانات بسیاری را در اختیار مسافران قرار می دهد. هتل سامارا یورمالا که هتلی 4 ستاره است برای افرادی که دوست دارند در مرکز شهر اقامت داشته باشند انتخاب بسیار خوبی است.  این هتل امکاناتی همچون هتل های 5 ستاره دارد و رو به دریا و کنار جنگل واقع شده است. هتل ویلا جوما یورما که در شهر یورمالا واقع شده است یکی از بهترین هتل های این شهر است.

[caption id="attachment_5439" align="aligncenter" width="800"]بهترین هتل های کشور لیتوانی بهترین هتل های کشور لیتوانی[/caption]

معروف ترین غذاهای کشور لیتوانی

زپلین یکی از غذاهای خوشمزه لیتوانی است. این غذا با خمیر سیب زمینی و مانند پیراشکی درست می شود و داخل آن با گوشت و سبزیجات پر می شود و در سس خامه ترش و بیکن قرار می گیرد. نان سرخ شده که نوعی نان است که با سس سیر طعم دار شده است و با سس پنیر سرو می شود نیز یکی دیگر از غذاهای خوشمزه لیتوانی است. سوپ برش سرد، از دیگر غذاهای معروف لیتوانی است. این سوپ از کفیر و چغندرقند و سبزیجات درست می شود و با تخم مرغ آب پز و سیب زمینی سرو می شود. شیرینی قارچی از معروف ترین شیرینی های لیتوانی است که با دارچین و میخک و جوز و هل طعم دار و خوشمزه شده است. کیک پنیر سرخ شده که یکی از معروف ترین شیرینی های لیتوانی است، در همه دنیا بسیار پرطرفدار است. پنکیک سیب زمینی که از سیب زمینی و پیاز و تخم مرغ استفاده شده است، یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای لیتوانی است.شیرینی پای، کوگلیس و ساکوتیس از دیگر غذاهای معروف لیتوانی است.

[caption id="attachment_5441" align="aligncenter" width="800"]معروف ترین غذاهای کشور لیتوانی معروف ترین غذاهای کشور لیتوانی[/caption]

جشنواره ها و نمایشگاه های  کشور لیتوانی

جشنواره های بسیاری هر ساله در لیتوانی برگزار می شود. جشنواره فیلم ریگا که در آن فیلم های توریستی و ماجراجویانه نمایش داده می شود بسیار جذاب است. جشنواره موسیقی گراناتسو که هنرمندان بسیاری در آن حضور دارند از دیگر جشنواره های مهم لیتوانی است. نمایشگاه سرزمین کودکان کشور لیتوانی که در آن وسایل و احتیاجات کودک و مادر است نیز از نمایشگاه های پر طرفدار لیتوانی است که ماه نوامبر برگزار می شود. یکی از جذاب ترین نمایشگاه های لیتوانی نمایشگاه آمبر تریپ است که در شهر ویلنیوس برگزار می شود. در این نمایشگاه انواع جواهرات بالتیک مانند کهربا و نقره و طلا دیده می شود. نمایشگاه صنعت ساختمان و نوسازی و نمایشگاه نساجی از دیگر نمایشگاه های معروف لیتوانی محسوب می شود که در این کشور برگزار می گردد.با سفر با تور لیتنوانی و تور اروپا از سفر خود لذت ببرید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص وقت سفارت لیتوانی، ویزای لیتوانی، تور لیتوانی و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱