درباره کورفو

درباره کورفو

جزیره ی کورفو با جاذبه های دیدنی و آب و هوای مدیترانه ای هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. درباره کورفو باید گفت که آب و هوای این جزیره همواره در همه ی فصل های سال برای سفر مناسب است. شما می توانید یک سفر به یاد ماندنی را در این جزیره داشته باشید. در این قسمت اطلاعات کاملی از این جزیره برای شما ارائه شده است.

شهر کورفو یونان

درباره کورفو باید بدانید که شهر کورفو در اصل یکی از جزیره های زیبای یونان می باشد در بین مردم بومی این کشور به اسم کیرکیا نیز شناخته شده است. دومین جزیره ی بزرگ در کشور یونان و همچنین قاره ی اروپا است که با سواحل بسیار باشکوهی احاطه شده است. این جزیره با آتن 500 کیلومتر فاصله دارد به همین دلیل معمولا در تورهای برگزار شده برای بازدید از یونان برنامه ی ویژه ای برای بازدید از این جزیره در نظر گرفته می شود. جمعیت آن 102 هزار نفر است و بیشتر مردم آن نیز پیرو مسیحیان ارتدوکس می باشند. شما می توانید کلیساهای زیادی را در این جزیره ی رویایی مشاهده کنید. زبان رسمی مردم جزیره ی کورفو، یونانی است و مانند دیگر شهر های یونان، تحت حکومت مرکزی یونان است. در طول تاریخ این جزیره شاهد جنگ های بی شماری از سوی عثمانی ها بوده است و بارها، بسیاری از آثار معماری ساخته شده در این جزیره با خاک یکسان شده است. از جزیره ی کورفو به عنوان یک دژ محکم در برابر عثمانی ها در نظر گرفته می شود. در طول همه ی جنگ ها نیز مردم بومی این شهر همواره از شهر خود دفاع کرده اند. در سال 2007 قسمتی از این جزیره در فهرست میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده است.

[caption id="attachment_902" align="aligncenter" width="800"]درباره کورفو درباره کورفو[/caption]

آب و هوای جزیره ی کورفو

آب و هوای جزیره ی کورفو در یونان، مدیترانه ای است و تابستان های داغ، مرطوب و بدون باران را می توانید حس کنید. البته گرمای تابستان برای گردشگران ناراحت کننده نیت به همین دلیل در همه ی فصل های سال سفر به این جزیره می تواند یک سفر خاطره انگیز برای شما باشد. اما در فصل زمستان اوضاع بسیار مطلوب تر است از جمله اینکه در همه ی ماه های زمستان هوا معتدل و نمناک است. مقدار بارش باران نیز در این روزها زیاد است. این اطلاعات درباره کورفو برای سفر به این جزیره بسیار مهم می باشد.

[caption id="attachment_903" align="aligncenter" width="800"]آب و هوای جزیره ی کورفو آب و هوای جزیره ی کورفو[/caption]

سوغاتی جزیره ی کورفو

گردشگران می توانند در طول سفر خود در جزیره ی کورفو از سوغاتی های منحصر به فرد این جزیره نیز خریداری کنند تا علاوه بر کسب اطلاعات درباره کورفو یادگارهایی نیز از این جزیره زیبا برای خود تهیه کنند. مهم ترین سوغاتی های این جزیره زیتون، کمپوت مربا که شامل کمپوت همه ی میوه های موجود در این جزیره است؛ البته صنایع دستی به دست آمده از چوب زیتون نیز از جمله مجسمه های جالب و هنری نیز بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. رومیزی های دست دوز نیز با انواع مختلف مواد اولیه گوناگون همواه طرفداران بسیاری در این جزیره دارد.

[caption id="attachment_904" align="aligncenter" width="800"]سوغاتی جزیره ی کورفو سوغاتی جزیره ی کورفو[/caption]

جاذبه های دیدنی جزیره ی کورفو

جزیره ی کورفو دارای جاذبه های دیدنی بی شماری است که سبب شده است مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی باشد. هر سال تورهای فراوانی برای بازدید از این جزیره ی رویایی، برگزار می شود و توریست ها نیز استقبال زیادی به این تورها نشان می دهند. از مهم ترین جاذبه های دیدنی جزیره ی کورفو می توان به موزه ی کازا پارلانت اشاره کرد که آثار تاریخی بی شماری در این موزه نگهداری می باشد و علاوه بر مکانی برای سرگرمی به عنوان یک محل مناسبی برای به دست آوردن اطلاعات تاریخی مهمی درباره کورفو نیز می باشد. ساحل پورتو تیموری از سواحل زیبای جزیره ی کورفو می باشد که گردشگران می توانند در هتل های نزدیک این ساحل اقامت کنند و از منظره ی بی نظیر آن دیدن کنند. کلیسای سنت اسپا پریدین نیز از مکان های مذهبی و توریستی این جزیره می باشد که از معماری زیبایی برای ساخت آن استفاده شده است. از دیگر سواحل زیبای این جزیره می توان به ساحل پالئوکاستریتسا و ساحل گاردنوس اشاره کرد که مورد توجه بسیاری از گردشگران می باشد. منطقه ی کاسپویی از مناطق پربازدید جزیره ی کورفو به شمار می آید که اخیرا امکانات رفاهی در این منطقه بسیار توسعه یافته است.

[caption id="attachment_905" align="aligncenter" width="800"]جاذبه های دیدنی جزیره ی کورفو جاذبه های دیدنی جزیره ی کورفو[/caption]

دانستنی های جالب در مورد جزیره ی کورفو

برای حفاظت بیشتر از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا بیشتر مردم جزیره ی کورفو، برای تردد از دوچرخه استفاده می کنند. شما نیز می توانید هنگام سفر به این جزیره با کرایه ی دوچرخه از رکاب زدن در خیابان های آن لذت ببرید. مردم بیشتر به استفاده از وسایل عمومی نقلیه تمایل دارند. شما به ندرت می توانید ماشین های تک سرنشین را در این جزیره مشاهده کنید. فرودگاه باشکوه و بین الملی جزیره ی کورفو در فاصله ی 2 کیلومتری آن در قسمت جنوب شهر قرار گرفته است به همین دلیل دسترسی به آن بسیار آسان است و معمولا پروازهای متداولی برای بزرگ ترین شهرهای دنیا دارد. همچنین شما می توانید با استفاه از کشتی به شهرهای ونیز و باری در ایتالیا نیز به راحتی رفت و آمد کنید. در همه ی سواحل جزیره ی کورفو، امکان کرایه ی کشتی ها برای گردشگران فراهم است. سواحل زیبای آن می تواند نوید بخش و الهام آور برای شما باشد. به همین دلیل معمولا افراد بومی جزیره، طول عمر بسیاری دارند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱