جمعیت کورفو

جمعیت کورفو

جزیره ی کورفو یکی از باشکوه ترین و بزرگترین جزایر کشور یونان است؛ که دارای جاذبه های  زیبایی و دیدنی بیشماری است. جمعیت کورفو با نرخی بسیار کم ، همواره مکانی مناسب برای سفر و اقامت دائمی بیشتر افراد قرار گرفته است. در ادامه ی مقاله می توانید در مورد جمعیت کورفو و نژاد مردم بومی کورفو بیشتر آشنا شوید .

جزیره ی کورفو

جزیره ی کورفو یکی از زیباترین جزایر یونان می باشد که دومین جزیره ی این کشور و قاره ی اروپا نیز به شمار می آید. سواحل بی نظیری در اطراف این جزیره بر زیبایی آن افزوده است. جزیره ی کورفو در فاصله ی نزدیکی از آتن واقع شده است. این جزیره، در طول تاریخ شاهد جنگ های بی شماری بوده است به گونه ای که عثمانی ها همواره طمع تصرف آن ها داشته اند اگرچه بارها نیز اشغال شده بود ولی مردمان دلیر آن همواره توانسته اند دوباره آزادی خود را بدست آورند. در واقع جزیره ی کورفو تنها راه رسیدن عثمانی ها به قاره اروپا بوده است. در این جزیره امکانات رفاهی بسیار زیادی حاکم است و شهردار حاکم بر آن نیز همواره در صدد است با ارائه ی ایده های جدید، امکانات جزیره را گسترش دهد تا از این طرق بر صنعت گردشگری آن اضافه کند. به گونه ای که امروزه تورهای مختلفی از سراسر جهان برای بازدید از این جزیره به آن جا سفر می کنند. در ادامه توضیحات کلی در مورد جمعیت کورفو و دین و آداب و رسوم این جزیره برای شناخت بیشتر آن ارائه شده است.

[caption id="attachment_910" align="aligncenter" width="800"]جزیره ی کورفو جزیره ی کورفو[/caption]

جمعیت جزیره ی کورفو

جمعیت کورفو ، طبق آخرین سرشماری انجام شده، بالغ بر 26000 نفر می باشد. رشد نرخ جمعیت کورفو ، در چندین سال گذشته ثابت بوده است. مردم این جزیره افراد خونگرمی می باشند و معمولا نسبت به گردشگران نیز بسیار خوش آمد گو می باشند. آداب و رسوم ویژه ای دارند به گونه ای که سحر خیز بودن را در اولویت خود قرار می دهند.  افراد بومی این جزیره به ورزش های صبحگاهی  و ورزش های آبی بسیار علاقه مند می باشند  شما به راحتی می توانید با آن ها دوست شوید؛ زیرا آن ها علاقه مند هستند با مهمان نواز بودن همواره فرهنگ افراد مختلف دنیا را به خوبی بشناسند. در هنگام دعوت به منزل آن ها سعی کنید هدایای شیکی را برایشان خریداری کنید ، زیرا این امر را بسیار پسندیده در نظر می گیرند.

[caption id="attachment_911" align="aligncenter" width="800"]جمعیت جزیره ی کورفو جمعیت جزیره ی کورفو[/caption]

نژاد و دین مردم جزیره ی کورفو

بیشتر مردم جزیره ی کورفو مسیحی هستند که پیرو ارتدوکس هستند البته افراد مسلمان و یهودی نیز در بین آن ها زندگی می کنند. با توجه به اینکه دین مسیحیت در این جزیره در اولویت می باشد شما می توانید شاهد کلیساهای بی شماری در این جزیره باشید به گونه ای که برخی از این کلیساها دارای قدمت فراوانی هستند و از معماری خاصی برای ساخت آن ها استفاده شده است. بیشتر این کلیساها به عنوان آثار تاریخی و دیدنی جزیره ی کورفو در نظر گرفته می شود. مردم جزیره ی کورفو، افرادی هستند که حس کمک در بین آن ها بسیار مشهور  است به گونه ای که در این جزیره افراد با کمک کردن به یک دیگر، حس می کنند که می توان دنیا را به یک مکانی زیبا برای زندگی تبدیل کرد؛ و راه شادی و سعادت آدم ها در این امر نهفته است.

[caption id="attachment_912" align="aligncenter" width="800"]نژاد و دین مردم جزیره ی کورفو نژاد و دین مردم جزیره ی کورفو[/caption]

رشد نرخ جمعیت کورفو

نرخ  رشد جمعیت کورفو ،رو به کاهش است زیرا با افزایش رفاه و آگاهی افراد معمولا بیشتر مردم بومی تصمیم به داشتن فرزند کمتر گرفته اند و همین امر سبب کاهش شدید در جمعیت کورفو شده است. البته مسئولان نیز در صدد این هستند که در این زمینه همواره به یک تعادل برسند؛ و با ایجاد امکانات رفاهی بیشتر برای زوجین جوان برنامه هایی را در این زمینه در نظر دارند . در سال های آینده امکان این وجود دارد که این مشکل تا حدودی حل شود .

[caption id="attachment_913" align="aligncenter" width="800"]رشد نرخ جمعیت کورفو رشد نرخ جمعیت کورفو[/caption]

دانستنی های جالب در مورد جزیره ی کورفو

دانستنی های بسیار جالبی در مورد جمعیت کورفو  وجود دارد که به گونه ای که آن ها همواره به سلامت خود و پاکیزگی محیط افرادشان اهمیت می دهند به همین دلیل معمولا از دوچرخه و یا وسایل عمومی نقلیه برای تردد و رفت آمد استفاده می کنند. و همین امر سبب شده است آب و هوای بسیار پاکی در این جزیره حاکم شود؛ و همواره برای پاکیزگی خیابان ها و کوچه های شهر توجه ویژه ای توسط مسئولان جزیره ی کورفو انجام می شود. مردم بومی جزیره ی کورفو، در برخی از موارد می توانند گله مند از توریست هایی باشند که در این شهر، مسائل مربوط به این زمینه را در نظر نمی گیرند. به همین دلیل اگر به این شهر سفر کردید حتما سعی کنید هم پاکیزه به نظر برسید و از ریخت و پاش جدا خودداری کنید. در این صورت می توانید به راحتی با افراد بومی این شهر رابطه ی خوبی برقرار کنید؛ و با آنها دوست شوید آن ها معمولا به رابطه ی دستی خود بسیار اهمیت می دهند. از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱