موزه ریجکس آمستردام

موزه ریجکس آمستردام

موزه ریجکس آمستردام یکی از بهترین موزه های هلند است که می توان در آن شاهکارهای هنرمندان زیادی را دید. در واقع می توان گفت که موزه ریجکس آمستردام یکی از بهترین موزه های جهان است که دوچرخه سواران می توانند از گذرگاهی که در زیر آن قرار دارد عبور کنند. آثار هنری زیادی از هنرمندان مشهوری مانند ون گوگ، ورمیر، رمبرانت و ... در آن وجود دارد. در این موزه اشیایی وجود دارد که مربوط به دوره های تاریخی گذشته می باشد و یادآور دوران های قبل می باشد.

[caption id="attachment_508" align="aligncenter" width="800"]موزه ریجکس آمستردام موزه ریجکس آمستردام[/caption]

همانطور که از نام این موزه مشخص است در شهر آمستردام هلند قرار دارد و دارای چهار طبقه می باشد. در طبقه صفر موزه ریجکس آمستردام آثاری مربوط به قرون وسطی و قرن هفدهم و قرن هجدهم وجود دارد که بعد از بازدید از این آثار باشکوه می توانید به طبقه اول بروید و آثار متعلق به قرن هفدهم را ببینید. البته آثار مربوط به قرن بیستم در دو طبقه بالاتر قرار دارند. گشت و گذار در بین آثار حس و حالی تازه به فرد می دهد و می توان از گذر تاریخی آنها مطلع شد. البته جالب است بدانید که در این موزه می توان آثار هنرمندانی از چین، اندونزی، ژاپن، تایلند، هندوستان، ویتنام و ... را مشاهده کرد. در این موزه می توان از نمای شومینه ایتالیایی، مبلمان های آمستردام، منبت کاری فرانسوی و ... بازدید کرده و لذت برد.

[caption id="attachment_509" align="aligncenter" width="800"]موزه ریجکس آمستردام موزه ریجکس آمستردام[/caption]

کتابخانه کاییرز موزه ریجکس آمستردام

یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین کتابخانه های هنر کشور هلند در این موزه قرار دارد. این کتابخانه دارای یک فضای بسیار آرام و آرامش بخش می باشد که تمامی بازدید کننده ها را شیفته ی خود می کند. تمامی افراد، دانشجویان و حتی گردشگران می توانند ساعاتی را در کتابخانه برای مطالعه قرار دهند و از سکوت و آرامش آن بهره ببرند.

یکی از زیباترین بخش های موزه فضای سبز بیرونی آن می باشد که با وجود مجسمه های کالدر و مور بسیار زیبا شده است. در اطراف موزه ریجکس آمستردام یک گلخانه قدیمی و یک کلیسا قرار دارد که امکان بازدید از آنها برای تمامی گردشگران وجود دارد. در اینجا به معرفی چند اثر در موزه ریجکس آمستردام می پردازیم.

[caption id="attachment_510" align="aligncenter" width="800"]کتابخانه کاییرز موزه ریجکس آمستردام کتابخانه کاییرز موزه ریجکس آمستردام[/caption]

نگهبان شب اثر رمبرانت

یکی از مشهوترین نقاشی های عصر طلایی هلند، تابلوی نگهبان شب می باشد که در موزه ریجکس آمستردام قرار دارد. در این تابلو مشاهده می کنید که نگهبان اسلحه های خود را قبل از گشت شبانه بررسی می کند. این تابلو سفارش گارد شهری بوده است و رمبرانت آن را ترسیم کرده است. رمبرانت سبک تنبریسم را در آن بکار برده است که یکی از سبک های مورد علاقه ی او بود. سایز این تابلو بسیار بزرگ می باشد و توانسته یکی از اتاق های موزه ریجکس آمستردام را اشغال کند.

دختر شیر دوش اثر ورمیر

دختر شیر دوش یکی از آثار ورمیر است که در سال 1660 کشیده شده است و در موزه ریجکس آمستردام قرار دارد. ورمیر نقاشی های زیادی را در زمینه فعالیت های روزانه و اختلافات طبقاتی کشیده است. دختر شیر دوش تصویری از یک خانم می باشد که در آشپزخانه کار می کند و دارای بدنی قوی می باشد. این تصویر نشان می دهد که او در یک ظرف که نان بیات دارد شیر می ریزد. این اثر جزء یکی از شناخته ترین آثار ورمیر می باشد که بسیار قابل لمس و دلپذیر می باشد.

[caption id="attachment_512" align="aligncenter" width="800"]دختر شیر دوش اثر ورمیر دختر شیر دوش اثر ورمیر[/caption]

سلف پرتره اثر ون گوگ

این اثر که در موزه ریجکس آمستردام قرار دارد در سال 1887 کشیده شده است و تحت تأثیر امپرسیونیسم فرانسه می باشد. این تابلو نشان می دهد که پاریس در حال تغییر سبک است و جنبش سردمداران را نشان می دهد. این اثر با ضربه های محکم و پر نواخت چهره خود ون گوگ به تصویر کشیده شده است که چیزی شبیه اثر گوگن و مونه می باشد.

دیورامایی از رقص یک برده اثر شاوتن

شاوتن در سال 1830 دیورامایی ار رقص یک برده را به ترسیم کشید. این اثر در موزه ریجکس آمستردام به نمایش گذاشته شده است. بیشتر آثار این هنرمند نشان دهنده ی زندگی مستعمراتی اوست. در این اثر به وضوح خواهید دید که دیوراما برده هایی را نشان می دهد که موزیک می نوزاند و همزمان در حال رقصیدن هستند. این اثر به وضوح نشان می دهد که برده ها مجبور به انجام کار اجباری در مزرعه هستند.

از جمله آثار موزه ریجکس آمستردام می توان آثار برجسته دیگری مانند موعظه مسیح از رمبرانت، پرستش گوساله طلایی از لیدن، سواری در صبح کنار دریا از ماوه، نبرد واترلو از پینمن، منظره زمستانی و اسکیت بازان از اورکامپ و .. را نام برد. در موزه ریجکس آمستردام چیزی بیش از یک میلیون اثر هنری وجود دارد که شاهکارهای زیادی را نشان می دهند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱