درباره بارسلونا

درباره بارسلونا

درباره بارسلونا باید بدانید که شهر بارسلونا پر از دیدنی ها تاریخی و جاذبه های گردشگری و آثار هنری به جا مانده از معمار های بزرگ است. بارسلونا شهر رویاهاست. با ما سفر ی به زیر و بم خواهر خوانده اصفهان داشته باشید.

شهر بارسلونا شهر رویا ها

شهر بارسلونا یکی از شهر های اصلی و معروف اسپانیا است که نام آن با ورزش و فوتبال هم گره خورده است. بارسلونا دومین شهر پر جمعیت اسپانیا هم هست که در حدود یک میلیون و شش صد هزار نفر جمعیت دارد. شاید جالب باشد بدایند بزرگ ترین شهر ساحلی دریای مدیترانه هم بارسلونا است. سواحل زیبا و زرین، کوچه پس کوچه های سبک بری گوتیک، ساختمان های تاریخی با شکوه، زندگی شبانه، کلیسا های بر افراشته، محله های قدیمی، معماری رنگارنگ و منحصر به فرد شهری که با نظم خاصی به بارسلون سر و شکل داده است، همه از جاذبه های سفر به بارسلون هستند. جالب است بدانید شهر بارسلونا خواهر خوانده شهر زیبای اصفهان در ایران هم هست.

[caption id="attachment_1013" align="aligncenter" width="800"]شهر بارسلونا شهر رویا ها شهر بارسلونا شهر رویا ها[/caption]

آب و هوای بارسلونا

درباره بارسلونا باید گفت که شهر بارسلونا به دلیل این که بر کرانه ی دریای مدیترانه واقع شده است، دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای می باشد. بنابراین آب و هوای بارسلونا در بهار و پاییز و زمستان مرطوب و ملایم است اما تابستان های گرم و خشکی دارد. بهترین زمان برای سفر به بارسلونا در فصل بهار، از ۱۰ اردیبهشت تا ۹ تیر است البته باید بارش باران را هم در نظر داشته باشید، در فصل پاییز می توانید از ۱۰ شهریور تا ۱۰ دی به بارسلونا سفر کنید و در زمستان هم بهترین زمان ۱۱ دی تا ۱۰ اردیبهشت است و عمدتاً بارش برف وجود ندارد. اگر هم بخواهید سفری مقرون به صرفه به شهر بارسلونا داشته باشید، بهترین زمان، ژانویه، فوریه، مارچ، نوامبر و دسامبر است که هزینه های اقامتی و بلیت های پرواز قیمت کم تری پیدا می کنند.

[caption id="attachment_1014" align="aligncenter" width="800"]آب و هوای بارسلونا آب و هوای بارسلونا[/caption]

معماری بارسلون، شهر رویا ها

درباره بارسلونا جالب است بدانید که معماری های شگفت انگیز هنرمند و معمار بزرگ، آنتونی گائودی را شاید با شهر بارسلونا به خوبی بشناسید که در جوانی شیفته اصول سوسیالیسم آرمان گرایانه شد و سعی کرد با تحولاتی که در طراحی های ساختمان ها و معماری پدید آورد، آزادی و برابری را نشان بدهد. یکی از معروف ترین شاهکار های آنتونی گائودی کلیسای ساگرادا فامیلیا است که تنها کلیسای جامع جهان است که هنوز ساخت آن به پایان نرسیده. این کلیسا با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیزش به سمبل شهر بارسلونا تبدیل شده است و نماد پایداری آن است.

[caption id="attachment_1015" align="aligncenter" width="800"]معماری بارسلون، شهر رویا ها معماری بارسلون، شهر رویا ها[/caption]

تاریخچه شهر بارسلونا

شهر بارسلونا شهری با قدمت تاریخی چند هزار ساله است به همین دلیل درباره نحوه پدید آمدن آن داستان های متفاوتی وجود دارد. یکی از داستان ها می گوید که در حدود ۴۰۰ سال پیش از ساخت شهر رم، هرکول شهر بارسلون را بنا کرده است. داستان دیگری روایت می کند که پدر هانیبال، سیاستمدار کارتاژی یعنی همیلکار بارسا کارتاژی شهر بارسلونا را پایه گذاری کرد و نام آن را بارسینو گذاشت.

مردم بارسلونا

درباره بارسلونا باید گفت که زبان رسمی شهر بارسلونا اسپانیایی است و همه مردم به آن تکلم می کنند اما در کنار آن ممکن است بعضی از مردم بارسلونا، به زبان کاتالون هم مسلط باشند. مذهب رایج و اکثریت مردم شهر بارسلونا مسیحیت کاتولیک است و جالب است بدانید که بعد از مسیحیت، اسلام دومین دین رایج در این شهر است. مردم بارسلونا نسبتا خونگرم تر و آرام تر از مردم بقیه شهر های اسپانیا هستند و اهل خوش گذرانی و آسان گرفتن به زندگی هستند. زندگی شبانه در شهر بارسلونا به خوبی جریان دارد،‌ بنا بر این شام را عمدتاً دیر تر از شهر های دیگر سرو می کنند و شهر تا پاسی از شب بیدار است. مردم بارسلونا مردم خوش گذران و شادی هستند پس اگر دسته ای از سالمندان را دیدید که در یکی از میدان های شهر مشغول رقص و پایکوبی هستند تعجب نکنید. آن ها به زندگی آسان می گیرند و از آن لذت می برند.

جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا

شهر بارسلونا از جذابیت های زیادی برخوردار است، هم در زمینه فرهنگی، تاریخی و هم در جاذبه های طبیعی لبریز از فرصت های گردشگری است. این شهر از نظر معماری هم حرف های زیادی برای گفتن دارد و کلیسا هایش نشان دهنده ی معماری های باشکوه دوران مختلف اند. کلیسای ساگرادا فامیلیا، پارک زیبای گوئل، سواحل زرین و طلایی، موزه هنر ملی کاتالونیا، بری گوتیک، کاسا میلا، کلیسای قلب مقدس و... از دیدنی ها پر بازدید شهر بارسلونا هستند که هر ساله هزاران گردشگر را به این شهر خوش آب و هوا و دیدنی جذب می کنند.

[caption id="attachment_1017" align="aligncenter" width="800"]جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا[/caption]

محله لاس رامبلاس

اگر اهل پیاده روی و لذت بردن از خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهری باشید باید بگویم خیابان لاس رامبلاس جایی است که حتما باید سری به آن بزنید. این خیابان یکی از مشهور ترین و پر طرفدار ترین مسیر های پیاده روی شهر بارسلونا است و از بندر ول هاربور تا میدان پلازا کشیده شده است. محوطه شلوغ و سرزنده محله رامبلاس، فروشگاه های مختلف، کافه ها و رستوران ها، گل فروشی ها، نوازنده های دوره گرد و هنرمندانی که در پیاده رو ها بساط کرده اند، همه دست به دست هم داده اند تا محیطی سرشار از خوش گذرانی و سرزندگی را برای بازدید کنندگان فراهم کنند. در این محله هتل هایی برای اقامت هم وجود دارد که به دلیل فاصله کم با این خیابان و دسترسی به جاذبه های گردشگری بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.

[caption id="attachment_1018" align="aligncenter" width="800"]محله لاس رامبلاس محله لاس رامبلاس[/caption]

محله پسیج د گراسیا بارسلون

یکی از هیجان انگیز ترین خیابان های شهر بارسلونا که پیشنهاد می کنم به هیچ وجه دیدن آن را از دست ندهید، گردش در خیابان پسیج د گراسیا است که قدمت تاریخی دارد و بهشت خانم ها و آقایانی است که عاشق خرید کردن از برند های معروف و با کیفیت هستند. البته نباید این خیابان را تنها به فروشگاه ها و گالری های مارک شناخت، این خیابان جاذبه های دیگری هم دارد. در قدیم، خیابان پسیج د گراسیا، جاده ای بود که شهر بارسلون را به شهر گراسیا در نزدیکی آن متصل می کرد. بعد ها این محله دچار تغییر شد و در سال ۱۸۵۴ مورد تخریب و بازسازی قرار گرفت و زیبایی آن دو چندان شد. عمارت ها و ساختمان های زیبا با حیاط ها و باغچه های رنگارنگ، کافه ها و بار ها، ‌رستوران ها و سالن های تئاتر در این خیابان جذاب و با شکوه جای گرفتند و این محله، مکان جذابی برای سرگرمی، تفریح، وقت گذرانی و برای گرد هم آمدن طبقه سرمایه دار و بورژوا شد بهتر است در سفر به بارسلونا درباره بارسلونا و خیابان های آن بیشتر تحقیق کنید.

سواحل بارسلونا

درباره بارسلونا جالب است بدانید که شهر بارسلونا در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و هفت ساحل معروف دارد که مجموعا حدود ۴.۵ کیلومتر خط ساحلی برآورد می شود. معروف ترین سواحل بارسلونا که برای گذراندن یک تعطیلات آرامش بخش و رویایی پیشنهاد می شوند عبارت اند از ساحل نوا ایکاریا، ساحل ماربلا، ساحل نووا ماربلا، لوانت و بوگاتل که در غرب بندر المپیک قرار گرفته اند؛ اما مشهور ترین سواحل شهر بارسلونا، سن سباستیا و بارسلوناتا هستند که دو تا از پر بازدید ترین و قدیمی ترین سواحل این منطقه اند.

[caption id="attachment_1019" align="aligncenter" width="800"]سواحل بارسلونا سواحل بارسلونا[/caption]

 

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱