آب و هوای رودس

آب و هوای رودس

آب و هوا یکی از نکات مهم یک شهر به حساب می آید که مسافرت به هر شهری به صورت مستقیم به آب و هوای آن منطقه بستگی دارد. آب و هوای رودس همانند نقاط شمالی و ساحلی کشور ایران معتدل است و تابستان هایی گرم و طولانی این جزیره را فرا می گیرد. در ادامه توضیحات بیشتری درباره آب و هوای جزیره رودس و بهترین زمان سفر به این منطقه ذکر کرده ایم:

جزیره رودس

رودس اسم جزیره ای در یونان است که پیشینه تاریخی بسیاری دارد سالانه گردشگران بسیاری به این جزیره سفر می کنند  چرا که بافت زیبای جزیره رودس به زیبائی آن افزوده است. آب و هوای رودس معتدل می باشد و بارش باران فراوان باعث سرسبز شدن مراتع و کل جزیره شده است. آب و هوای رودس بهترین شرایط را برای گشت و گذار در این جزیره فراهم کرده است. چرا که در اکثر اوقات سال دمای این منطقه گرم بوده و با یک تیشرت می توان به راحتی به گردشگری پرداخت. یکی از مواردی که حتما باید مد نظر گرفت گرم بودن این منطقه در تابستان است چرا که آب و هوای رودس در تابستان سوزان بوده و شرایط سفر را سخت تر خواهد کرد. در ادامه به بررسی ریزتر آب و هوای رودس پرداخته ایم که حتما قبل از سفر به این موارد توجه نمائید :

[caption id="attachment_598" align="aligncenter" width="800"]آب و هوای رودس آب و هوای رودس[/caption]

آب و هوای رودس در فصل بهار

قطعا گردشگران سعی دارند که بهترین زمان آب و هوای رودس را انتخاب کنند می توان گفت که بهترین زمان برای سفر به رودس در کشور یونان فصل بهار می باشد چرا که آب و هوای رودس در فصل بهار بسیار مناسب بوده و امکان سیاحت به آسانی امکان پذیر است. اگر فصل بهار را جهت مسافرت به این جزیره انتخاب کرده اید بهتر است اواخر بهار را برگزینید چرا که شنا کردن در این جزیره در اواخر فصل بهار بیشترین لذت را به شما خواهد داد و ولرم بودن آن رضایت بخش خواهد بود. در فصل بهار شاهد گردشگران بسیاری در این جزیره هستیم که این امر مفهوم مساعد بودن فصل بهار برای مسافرت به این جزیره را نمایان می کند.

[caption id="attachment_599" align="aligncenter" width="800"]آب و هوای رودس در فصل بهار آب و هوای رودس در فصل بهار[/caption]

آب و هوای رودس در فصل تابستان

جزیره رودس به دلیل قرار گرفتن در استوا آب وهوایی معتدل دارد اما تابستان های آن گرم و سوزان خواهد بود چنانکه شاهد دمای 40 درجه نیز در این جزیره بوده ایم. در فصل تابستان گردشگران کمتری به این جزیره سفر می کنند و دلیل این امر آب و هوای گرم این فصل می باشد. مردم این جزیره در فصل تابستان با قرار دادن سایه بان هایی در ساحل جزیره منظره خوبی را در کنار ساحل ایجاد می کنند و دلیل این امر خنک تر شدن ساحل می باشد. چنانچه فصل تابستان را برای سفر به این جزیره انتخاب کرده اید حتما وسایلی از قبیل کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، نورگیر و دیگر وسایل جهت جلوگیری از تابش مستقیم نور به همراه داشته باشید. آب و هوای رودس در فصل تابستان به گونه ای است که دفعات معدودی امکان بارش باران در این فصل را شاهد خواهید بود و تابستانی طولانی این جزیره را در بر می گیرد.

[caption id="attachment_600" align="aligncenter" width="800"]آب و هوای رودس در فصل تابستان آب و هوای رودس در فصل تابستان[/caption]

آب و هوای رودس در فصل پائیز

اگر انتخاب وقت سفر خود به رودس را به من بسپارید حتما فصل پاییز را به شما پیشنهاد خواهم داد. آب و هوای رودس در فصل پاییز همانند آب و هوای بهاری آن می باشد با این تفاوت که در این فصل برگ درختان به زمین ریخته و منظره بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد. بارانی بودن این منطقه باعث سرسبز بودن آن و رویش درختان فراوان در این جزیره شده است و قطعا رنگ نارنجی گرفتن جزیره منظره ای زیبا ایجاد خواهد کرد. فصل پاییز نیز با ورود خود بارش های زیادی برای این جزیره با خود خواهد آورد و قدم زدن بر روی برگ درختان و بارش نم نم باران بی شک حس خوبی به فرد خواهد داد. فصل پائیز از جمله فصل های پر طرفدار جزیره رودس می باشد و گردشگران زیادی این فصل را برای سفر انتخاب می کنند.

[caption id="attachment_601" align="aligncenter" width="800"]آب و هوای رودس در فصل پائیز آب و هوای رودس در فصل پائیز[/caption]

آب و هوای رودس در فصل زمستان

اسم زمستان با خود سردی به همراه می آورد و جزیره رودس نیز از این امر مستثنا نیست چرا که آب و هوای رودس در فصل زمستان همانند شهر های شمالی کشور ایران خنک خواهد بود. بارش برف فراوان در فصل زمستان این جزیره را سفید پوش خواهد کرد اما سرمای سوزانی در این فصل شاهد نخواهید بود چرا که بارش برف باعث نرم شدن آب و هوای رودس خواهد شد. مردم شهر رودس یونان مردم پرتلاش هستند که با ساخت پیست های اسکی روی برف این فصل را پر هیجان تر از دیگر فصل کرده اند. در فصل زمستان با اینکه آب و هوای رودس خنک تر از دیگر فصل هاست اما شاهد گردشگرانی در این فصل نیز هستیم چرا که منظره سفید پوش شده جزیره رودس و پیست اسکی باعث جلب توجه گردشگران شده و آنها را از جای جای جهان به این شهر کشانده است.

[caption id="attachment_602" align="aligncenter" width="800"]آب و هوای رودس در فصل زمستان آب و هوای رودس در فصل زمستان[/caption]

بهترین زمان سفر به رودس

انتخاب بهترین زمان سفر به منطقه ای یکی ار مهمترین موارد سفر است. آب و هوای رودس یکی از عوامل تعیین کننده زمان سفر است. بنا به آب و هوای رودس بهترین زمان سفر به این جزیره بستگی به علایق فرد دارد اگر فصلی آرام را در نظر دارید و می خواهید به منطقه ای آرام سفر کنید فصل تابستان خلوت ترین زمان جزیره رودس می باشد. اگر طالب هیجان و بازی های برفی هستید زمستان بهترین انتخاب برای شماست ولی اگر می خواهید به بهترین شکل ممکن از امکانات این جزیره استفاده کنید و همه مناطق را زیرو رو کنید فصل بهار و پاییز مناسب ترین زمان برای سفر است. در صورت کلی آب و هوای رودس ایجاب می کند که فصل بهار یا پاییز را برای سفر خود برگزینید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱