درباره کن

درباره کن

برای بازدید از دیدنی های کن لازم است که مناسب ترین زمان راهی این شهر شوید. درباره کن می توان گفت شهر کن را می توان یکی از زیباترین شهرهای فرانسه دانست. در میان شهرهای کشور فرانسه، شهرهای فرانسه و دیدنی های کن شهرت بسیاری دارند.

شهرت شهر کن به آب و هوای خوب و سواحل زیبای آن است که در مجاورت خلیج زیبای نائول قرار دارد. زیبایی این منطقه به آب و هوای معتدل و آفتاب دلپذیر آن است. خیابان های شهر با انواع گل های گرمسیری و درختان نخل زینت داده شده اند. از رویدادهای مشهور این شهر که جزء دیدنی های کن نیز محسوب می شود جشنوارۀ سینمایی کن می باشد. این جشنواره که از سال 1946 در شهر کن برگزار می شود در میان مردم و سینمای جهان شناخته شده و مشهور است. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به معرفی بخشی از دیدنی های کن می پردازیم.

آشنایی با شهر کن و دیدنی های آن

شهر کن برای گردشگران به سواحل زیبا و آفتاب دلپذیر، خیابان های سنگفرش شده و بناهای قدیمی شهرت دارد. از جمله دیدنی های کن می توان به موزه های آن اشاره کرد. گردش در میان سواحل ماسه ای شهر کن اوقات دلپذیری را برای شما پدید خواهد آورد.

زبان رسمی مردم این شهر مانند سایر مردم فرانسه، فرانسوی است اما با تسلط به زبان انگلیسی نیز می توانید از ساکنان شهر در طول سفرتان راهنمایی بخواهید.
فرودگاه ماندلیو فرودگاه مشهور شهر کن است که پروازهای داخلی را به این شهر پوشش می دهد. شما باید با پروازی از شهر نیس به شهر کن و فرودگاه آن وارد شوید.

[caption id="attachment_708" align="aligncenter" width="780"]درباره کن درباره کن[/caption]

آب و هوای کن

درباره کن و آب و هوای آن باید گفت یکی از ویژگی های محبوب شهر کن آب و هوای دلپذیر آن است. مجاورت با دریای مدیترانه موجب شده که این شهر در بیشتر سال هوایی آفتابی و معتدل داشته باشد. سفر به این شهر و بازدید از دیدنی های کن در ماه های می، جون و اکتبر بیشترین استقبال را دارد. جشنوارۀ کن نیز که در این شهر برگزار می شود در اواخر اردیبهشت به مدت ده روز در این شهر برگزار می شود که یکی از جاذبه های این شهر می باشد.

[caption id="attachment_709" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای کن آب و هوای کن[/caption]

هزینه های سفر به کن

سفر به فرانسه، یک سفر کم خرج نیست. شما در روز باید هزینه هایی مانند اقامتگاه در هتل، غذای روزانه، تفریحات و حمل و نقل عمومی را پرداخت کنید. چنین سفری حداقل روزانه صد و بیست یورو برای شما هزینه خواهد داشت.

غذاهای کن

درباره کن و غذاهای آن می توان گفت سفر به کشور فرانسه و بازدید از دیدنی های کن به معنای سفر به میان غذاهای خوشمزه و دسرهای خوش طعم فرانسوی است. آشپزی فرانسوی در میان دنیا جایگاه ویژه ای دارد. در حقیقت غذاهای فرانسوی در سال 2010 در میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده اند؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم در سفر به فرانسه چند نوع از غذاهای سنتی آنها را امتحان کنید. همچنین شما می توانید در این کشور انواع مختلفی از پنیرها را پیدا کنید که طعم های حیرت انگیزی دارند. شاید بتوان گفت که در سفر به شهرهای فرانسه طعم پنیرهای مختلف این کشور را نیز باید تجربه کنید. بنابراین نشستن در یکی از کافه های کن و سفارش یک کاسه سوپ پیاز یا کوک او ون یا کسوله می تواند تجربه لذت بخشی باشد که در شهر کن امتحان می کنید. برای دسر سوفلۀ شکلات را توصیه می کنیم.

فستیوالها در شهر کن

درباره کن باید گفت که از دیگر دیدنی های کن می توان به مهمترین جشنوارۀ سینمایی دنیا اشاره کرد. یکی از رویدادهای جذابی که همه ساله در این شهر برگزار می شود و در میان پرطرفدارترین جاذبه های شهر کن قرار دارد جشنوارۀ فیلم کن است. این رویداد مهم موجب می شود که همه ساله هزاران نفر از مشهورترین سینماگران جهان راهی شهر شوند. برای گردشگران نیز این رویداد یکی از دیدنی های کن است که می توانند در آن با شرکت در مراسم فرش قرمز با محبوب ترین سینماگران دنیا دیدن کنند. همچنین خبرنگاران بسیاری نیز برای انعکاس اخبار این جشنواره راهی کن می شوند؛ بنابراین اگر از علاقه مندان به جشنواره های سینمایی هستید این جشنواره می تواند برای شما جزء محبوبترین دیدنی های کن باشد.

[caption id="attachment_710" align="aligncenter" width="780"]فستیوالها در شهر کن فستیوالها در شهر کن[/caption]

مراکز خرید در کن

درباره کن جالب است بدانید که در هر سفر به هر نقطه از جهان یکی از تجربیات مهم خرید و مراکز خرید هستند. در میان دیدنی های کن چند مرکز خرید خوب هم وجود دارد مراکز خرید بزرگی مانند مرکز خرید Galeries Lafayette، مرکز خرید گالری Galerie Hurtebize  از جملۀ آنها هستند برای خرید میوه و سبزیجات و مواد غذایی نیز به مرکز خرید  Marche Forville، مرکز خرید  Marche Gambetta مراجعه کنید؛ و اگر به دنبال کیک های فانتزی و پنیرهای خوشمزه هستید فروشگاه  Les Caprices de Marilyn یک مکان ایده آل است.

بلوار کرووازِت

درباره کن می توان گفت یکی از زیباترین خیابان های شهر کن، بلوار زیبای کرووازت است. این بلوار یکی از مکان های دیدنی شهر کن برای مسافران است. این خیابان در مجاورت ساحل مدیترانه قرار دارد. در حاشیۀ آن انواع مغازه های آخرین مدل و بهترین هتل های شهر کن قرار دارند. همچنین بندر شهر نیز در مجاورت بلوار قرار دارد و می توانید در آن کشتی نپتون را ببینید. این کشتی در حقیقت یک کشتی دزدان دریایی است که برای یک فیلم ساخته شد و امروزه به عنوان یکی از دیدنی های کن با استقبال گردشگران روبرو شده است. پارک رز نیز یک پارک زیباست که در مجاورت همین بلوار قرار دارد و برای گذراندن بعد از ظهری دلپذیر مفید است. همچنین یک مدرسۀ دریانوردی در این منطقه به افرادی که به ورزشهای آبی علاقه دارند آموزش هایی را ارائه می دهد.

[caption id="attachment_711" align="aligncenter" width="780"]بلوار کرووازِت بلوار کرووازِت[/caption]

سوکه

برای گردشگرانی که به تاریخ و معماری فرانسه علاقه دارند و می خواهند درباره کن بیشتر بدانند بازدید از منطقۀ قدیمی ساز سوکه می تواند جذاب باشد. این منطقه در بالای خلیج و در شیب کوه شوالیه قرار دارد و روزگاری یک دهکدۀ ماهیگیری بوده است که امروزه از دیدنی های کن محسوب می شود. جذابیت این ناحیه به حفظ اصالت ظاهری آن است که گردش در آن به افراد حس سفر به زمان گذشته را میدهد. همچنین یک برج دیدبانی و کلیسای قدیمی این منطقه که یادگاری از قرن یازدهم هستند از جاذبه های سوکه برای گردشگران است. شما می توانید از پله های باریک آن بالا بروید و از میان خیابان ها و مغازه های مختلف عبور کنید. خرید کنید و در بالای کوه یک منظرۀ زیبا از ساحل و خلیج را تماشا کنید.

سوکه

نوتردام اِسپِرانس

درباره کن جالب است بدانید محبوب ترین و مشهورترین مکان در میان دیدنی های کن کلیسای نوتردام است. این کلیسا که از قرن شانزدهم به جا مانده در قرن هفدهم بخشهایی از آن بازسازی شده است. معماری آن از تلفیقی از معماری دورانهای مختلف رنسانس است. در مجاورت آن نیز یک گورستان به جا مانده از قرن شانزدهم وجود دارد. در طول جنگ جهانی این کلیسا بیمارستانی برای مجروحین بوده و در حال حاضر مراسم مذهبی در آن برگزار می شود. اگر در روز یکشنبه به کلیسا بروید می توانید مراسم با شکوه نیایش مسیحیان را نیز تماشا کنید؛ اما بیاد داشته باشید که برای این کار باید اصول و آداب رفتن به کلیسا را نیز رعایت کنید. لباس ساده و مرتب بپوشید و در طول مراسم سکوت کنید. از عکس انداختن و پچ پچ نیز خودداری کنید.

[caption id="attachment_713" align="aligncenter" width="780"]نوتردام اِسپِرانس نوتردام اِسپِرانس[/caption]

موزه‌ کَسْتر

برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ یک ملت هیچ سفری بدون بازدید از موزه ها کامل شدنی نیست. موزۀ کنستر یکی از دیدنی های کن است که بازدید از آن می تواند لذت بخش باشد. محل موزه بر بالای یک تپه در مجاورت خلیج کن قرار دارد. گفته می شود که این موزه در گذشته یک صومعۀ مذهبی بوده است که از قرون وسطی برجا مانده در آن می توانید انواع مختلفی از نقاشی ها و عتیقه جات را مشاهده کنید. آثار هنری اقیانوسیه و هیمالیا و هنرهای بدوی و همچنین یک مجموعۀ بزرگ از آلات موسیقی نیز در آن وجود دارد.

[caption id="attachment_715" align="aligncenter" width="780"]موزه‌ کَسْتر موزه‌ کَسْتر[/caption]

سواحل عمومی

یک سفر دلپذیر به فرانسه بدون بازدید از سواحل کن امکان پذیر نیست. ساحل عمومی یکی از دیدنی های کن برای گردشگران است.آبهای زلال مدیترانه ای همراه با انواع امکانات تفریحی برای گردشگران مهیا است. شما می توانید با پرداخت چهار تا هشت یورو از صندلی و سایبان نیز استفاده کنید.

کافه و نوشیدنی

چه کسی ممکن است شهرت قهوۀ مشهور فرانسوی را نشنیده باشد؟ در سفر و در زمان بازدید از دیدنی های کن امتحان کردن قهوه و اسپرسوهای فرانسوی را فراموش نکنید. کیک های فرانسوی نیز به اندازۀ غذاهای آنها مشهورند همچنین بستنی های ویژه ای نیز هستند که می توانید در میان بازدیدتان از دیدنی های کن در یک کافه بنشینید و کیک با قهوۀ داغ یا بستنی خنک سفارش دهید و از سفرتان لذت ببرید و همچنین درباره کن و ویژگی های توریستی آن بیشتر بدانید.

شما همچنین می توانید از کافه ها، رستوران ها، سواحل عمومی و خصوصی و کاخ فستیوال در کن دیدار کنید. امیدواریم که این مقاله اطلاعات مفیدی درباره شهر کن به شما داده باشد و در زمینۀ آشنایی با شهر کن به شما کمک کرده باشد. از سفر خود لذت ببرید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱