جاذبه های دیدنی آمستردام

جاذبه های دیدنی آمستردام

یکی از مقاصد گردشگری در هلند  که بسیار محبوب است آمستردام می باشد که بیش از 4 میلیون گردشگر دارد. جاذبه های دیدنی آمستردام این شهر را به مقصدی محبوب بین گردشگران تبدیل کرده است و هر ساله عده زیادی برای بازدید از این جاذبه ها به آن سفر می کنند. در این مقاله نیز به بررسی جاذبه های دیدنی آمستردام خواهیم پرداخت تا سفر خوب و خاطره انگیزی را تجربه کنید.

با سفر به آمستردام در بخش مرکزی آن بافت فشرده و قدیمی آن را خواهید دید که همانند یک موزه روباز می باشد. از جاذبه های دیدنی آمستردام می توان به موزه ملی، واندل پارک، خانه آن فرانک، کاخ سلطنتی، کانال پرنسس و قایق سواری در کانال ها اشاره کرد که با سوار شدن در آنها از مقابل ساختمان های شهر خواهید گذشت. این شهر برای همه سلیقه ها چیزی برای ارائه دارد و انواع جاذبه های تاریخی، تفریحی و فرهنگی را در آن مشاهده خواهید کرد. اگر برای سفر خود مقصدی خارجی را در نظر دارید آمستردام بهترین گزینه می تواند باشد.

[caption id="attachment_240" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های دیدنی آمستردام جاذبه های دیدنی آمستردام[/caption]

موزه ملی از جاذبه های دیدنی آمستردام

یکی از جاذبه های دیدنی آمستردام که در آن قادر به مشاهده انواع صنایع دستی، هنری و تاریخی خواهید بود موزه ملی آمستردام است. مجموعه ای از نقاشی های هلندی مربوط به عصر طلایی  و مجموعه ای از هنر آسیا در این موزه دیده می شود.  تأسیس این موزه در سال 1800 بوده است و به عنوان نگارخانه ملی در آن زمان شناخته می شده است. پادشاه لویی بناپارت که برادر ناپلئون بناپارت بود، دستور انتقال این موزه را در سال 1808 به آمستردام صادر کرد. در سفر به آمستردام بازدید از این موزه را از دست ندهید و خاطره های خوبی برای خود رقم بزنید.

[caption id="attachment_232" align="aligncenter" width="780"]موزه ملی از جاذبه های دیدنی آمستردام موزه ملی از جاذبه های دیدنی آمستردام[/caption]

منطقه و کانال زیبای جوردان از جاذبه های دیدنی آمستردام

یکی از جاذبه های دیدنی آمستردام کانال های آبی است  که سبب تمایز آن از دیگر شهرهای اروپایی شده است. موقعیت این منطقه زیبا دهکده گرینویچ آمستردام است و از سمت شرقی به کانال پرنسس و از سمت غربی به کانال Lijnbaans gracht متصل می شود،  در سفر به شهر آمستردام بازدید از این منطقه را از دست ندهید و از تفریحات آن لذت ببرید.

[caption id="attachment_233" align="aligncenter" width="780"]منطقه و کانال زیبای جوردان از جاذبه های دیدنی آمستردام منطقه و کانال زیبای جوردان از جاذبه های دیدنی آمستردام[/caption]

کانال پرنسس از جاذبه های دیدنی آمستردام

کانال پرنسس جز سه کانال اصلی آمستردام است و طولانی ترین کانال آن محسوب می شود. در اطراف کانال کافه ها و خانه هایی زیبا وجود دارند که برای پیاده روی محیطی مناسب ایجاد می کنند. انواع پل ها روی این کانال وجود دارد که موجب اتصال چند خیابان می شود. تورهای مختلفی برای بازدید از کانال ها در نظر گرفته شده است که با استفاده از آنها قادر به بازدید از کانال های آمستردام خواهید بود. این کانال در سال 2009 در میراث جهانی به ثبت رسید. در این کانال قادر به سوار شدن به کشتی های کروز خواهید بود و به تماشای شهر خواهید پرداخت.

کاخ سلطنتی آمستردام از جاذبه های دیدنی آمستردام

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی آمستردام که در اکثر روزهای سال در آن به روی عموم باز است کاخ سلطنتی است که تنها برای انجام امور دولتی و در صورت نیاز درهای آن بسته خواهد شد. امپراطوری فرانسه در گذشته این کاخ را به تصرف خود درآورده بود که داستان ها و تاریخ زیادی در رابطه با آن وجود دارد .برادر ناپئلون بناپارت یعنی لوئیز در سال 1808 به پادشاهی هلند محسوب شد و در این کاخ اقامت کرد. این کاخ در قرن هفدهم برای استفاده به عنوان تالار شهر ساخته شد و سپس تبدیل به محل اقامتی برای برادر ناپلئون درآمد. این محل تا پایان امپراطوری فرانسه یه عنوان یک کاخ باقی ماند. موقعیت این کاخ میدان Dam است و معماری فوق العاده ای دارد و در آن تعداد زیادی نمایشگاه برگزار می شود که نشان دهنده تاریخ غنی شهر هستند.

[caption id="attachment_246" align="aligncenter" width="780"]کاخ سلطنتی آمستردام از جاذبه های دیدنی آمستردام کاخ سلطنتی آمستردام از جاذبه های دیدنی آمستردام[/caption]

باغ وحش آرتیس از جاذبه های دیدنی آمستردام

یکی از جاذبه های دیدنی آمستردام باغ وحش آرتیس است که در بخش مرکزی شهر واقع شده است. این باغ وحش از قدیمی ترین باغ وحش های هلند است و آکواریوم و پلانتاریوم دارد. در سفر به آمستردام گردشگران زیادی بازدید از این باغ وحش را در برنامه خود قرار می دهند.

خانه‌ آنِ فرانک از جاذبه های دیدنی آمستردام

آن فرانک و خانواده اش در خلال جنگ جهانی دوم که هلند از جانب نازی ها به اشغال درآمد در این خانه قرن هجدهمی پنهان شدند و به مدت 2 سال در آن زندگی کردند و سپس پیدا شدند و به اردوگاه های کار اجباری فرستاده شدند. با پیدا شدن دفترچه خاطرات فرانک این خانه به یک موزه تبدیل شد و به وسیله نمایشگاهی که دارای اسناد تاریخی و مستند است داستان او و خانواده اش بازگو شد. بازدید از این خانه برای اطلاع از یک تجربه تراژدی عمیق و به یادماندنی مناسب است و اواخر بعدازظهر برای بازدید از آن مناسب تر است زیرا خلوت تر خواهد بود. این دفترچه به بیش از 60 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و فیلم های زیادی از داستان زندگی او ساخته شده است.

[caption id="attachment_247" align="aligncenter" width="780"]خانه‌ آنِ فرانک از جاذبه های دیدنی آمستردام خانه‌ آنِ فرانک از جاذبه های دیدنی آمستردام[/caption]

واندل پارک از جاذبه های دیدنی آمستردام

یکی از جاذبه های دیدنی آمستردام که برای استراحت یک مکان عالی به شمار می آید واندل پارک است و توریستی ترین پارک آن به شمار می باشد. نزدیکی این پارک به کوی موزه چیزی از آرامش و جذابیت آن کم نمی کند. با رفتن به این پارک قادر به استشمام هوای تازه خواهید بود و مجسمه زیبای پیکاسو را در آن خواهید دید. در فصل تابستان در این پارک تئاتر روباز اجرا می شود که قادر به مشاهده آن خواهید بود. به غیر از گردشگران عده زیادی از مردم بومی به این پارک می آیند و اوقات خود را در آن می گذرانند.

[caption id="attachment_249" align="aligncenter" width="780"]واندل پارک از جاذبه های دیدنی آمستردام واندل پارک از جاذبه های دیدنی آمستردام[/caption]

باغ گیاه‌شناسی از جاذبه های دیدنی آمستردام

یکی از جاذبه ها دیدنی آمستردام باغ گیاه شناسی است  دارای گیاهانی زیبا و کمیاب است. هلندی ها در تجارت بسیار موفق هستند و باغ گیاه شناسی نیز مکانی برای پیشرفت های گیاه شناسی بوده است. سنت غربی نوشیدن قهوه نیز از این باغ و با آوردن گیاهی از عربستان و کشت در آن ایجاد شده است. روغن پالم نیز در این باغ کشت و سپس به جنوب شرق آسیا انتقال داده شده است.

موزه‌ی فضای باز از جاذبه های دنی آمستردام

نقاشی های زیبای لندی را در یکی از جاذبه های دیدنی آمستردام به نام موزه فضای باز Zaanse Schans خواهید دید. در این مکان معماری مسکونی عصر طلایی هلند، آسیاب بادی، آتلیه ها و کارگاه های آموزشی را در این موزه خواهید دید. پنیرسازی معروف هلند و صنایع دستی آن مواردی هستند که با رفتن به این منطقه قادر به فراگیری اطلاعات درباره آن ها خواهید بود که در یک چشم انداز زیبای روستایی قابل مشاهده است.

پارک جنگلی از جاذبه های دیدنی آمستردام

فعالیت های تفریحی زیادی در پارک جنگلی Amsterdamse Bos برای گردشگران فراهم شده است. در این منطقه به بازدید از مزرعه پرورش بز و محصولات تولیدی آن، شنا کردن در استخر و سفر تفریحی با قایق خواهید رفت و از چشمه آب گرم آن بازدید خواهید کرد، علاوه بر این ها قادر به دوچرخه سواری در این منطقه خواهید بود و به مشاهده تئاتر فضای باز آن می توانید بپردازید.

موزه اشتدلیک از جاذبه های دیدنی آمستردام

یکی از جاذبه ها دیدنی آمستردام موزه اشتدلیک است که از موزه های مدرن و معاصر در جهان است و هنرهایی مربوط به 100 سال و یا بیشتر در آن موجود است. آثار قدیم و جدید زیادی به صورت مداوم به این مجموعه اضافه می شود و حدود 90.000 اثر در آن وجود دارد. بسیاری از نقاشی های ونگوگ را در آنها می توانید مشاهده کنید.

[caption id="attachment_251" align="aligncenter" width="780"]موزه اشتدلیک از جاذبه های دیدنی آمستردام موزه اشتدلیک از جاذبه های دیدنی آمستردام[/caption]

دِ اود کرک از جاذبه های دیدنی آمستردام

یکی از جاذبه های دیدنی آمستردام د اود کرک است که پیوندی با تاریخ شهر دارد و متعلق به مقامات کاتولیک آمستردام است و از جانب کالوینیست ها در زمان اصلاحات به مصادره در آمد و به یک کلیسای پروتستان تبدیل شد. در این کلیسا فعالیت های فرهنگی و مراسم مذهبی فراوانی برگزار می شود.

پته کوچینسکی از جاذبه های دیدنی آمستردام

یکی از جاذبه  های دیدنی آمستردام که طراحی فوق العاده ای دارد پته توچینسکی است و در جهان به عنوان زیباترین سالن تئاتر و سینما شناخته می شود. هنر تزیین و هنر نو را در کل سالن مشاهده خواهید کرد. تلفیق این دو هنر سبب با ارزش شدن ویژگی های هنری آن شده است و آن را به عنوان مکانی با معماری خاص می شناسند.

[caption id="attachment_250" align="aligncenter" width="780"]پته کوچینسکی از جاذبه های دیدنی آمستردام پته کوچینسکی از جاذبه های دیدنی آمستردام[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱