پانتئون پاریس

پانتئون پاریس

یکی از بناهای تاریخی و دیدنی کشور فرانسه. پانتئون پاریس می باشد که در ادامه از ویژگی های این آرامگاه بیشتر خواهیم گفت و به بیان ویژگی های آن می پردازیم.

پیدایش پانتئون پاریس

در سال ۱۷۵۸ لویی پانزدهم که به شدت مریض بود نذر کرد اگر از بستر بیماری به سلامت برخیزد، کلیسایی به نام سنت ژنویو احداث نماید که این شخص در سال ۱۷۸۹ توانست کلیسای مورد نظر را احداث کند؛  اما در این هنگام انقلاب کبیر فرانسه رخ داد و این مکان به معبد خدایان تغییر نام داده و تبدیل به مقبره ی بزرگان گشت .در حال حاضر این مکان به پانتئون پاریس مشهور بوده و جزء زیباترین بناهای تاریخی مذهبی کشور فرانسه به شمار می آید. از مهم ترین بناهای نزدیک به پانتئون می‌توان به آرامگاه مشاهیر فرانسه، دانشگاه پاریس ۱ و دانشگاه پاریس ۲، کلیسای سن اتین دو مودن، کتابخانه سنت ژنویو، دبیرستان هانری و پارک معروف لوکزامبورگ اشاره کرد که در منطقه ۵ پاریس قرار دارد.

[caption id="attachment_500" align="aligncenter" width="780"]پانتئون پاریس پانتئون پاریس[/caption]

درباره پانتئون پاریس

یکی از معابد خدایان معروف در کشور فرانسه، پانتئون پاریس می باشد که در محله ی لاتن فرانسه واقع شده است. این معبد یکی از باشکوه ترین معابد دنیا و آثار بزرگ معماری جهان به شمار می آید که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد سفر به فرانسه را دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از پانتئون پاریس دیدن نمایید زیرا پانتئون پاریس جزء محبوب ترین دیدنی های اروپا به شمار می رود که گردشگران و توریست ها می توانند در همه ی روزهای هفته، به جز یکشنبه ها از ساعت هشت و نیم صبح الی ۷ و نیم بعد از ظهر برای بازدید پانتئون پاریس به این محل مراجعه کنند. البته در تعطیلات کریسمس، روز سال نو و اول می که جزء تعطیلات رسمی فرانسه به شمار می رود، پانتئون به طور کلی تعطیل می باشد. نکته ی قابل توجه این است که بازدیدکنندگان می توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای از این بنای زیبا دیدن نمایند.

[caption id="attachment_501" align="aligncenter" width="780"]درباره پانتئون پاریس درباره پانتئون پاریس[/caption]

آرامگاه های موجود در پانتئون پاریس

علاوه بر زیبایی و شکوه پانتئون پاریس، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این مکان وجود خاکستر اجساد بسیاری از بزرگان علم و سیاست فرانسه در زیرزمین آن می باشد. از مهم ترین نویسندگان و شاعران قرن نوزدهم فرانسه می توان به ویکتور هوگو اشاره کرد که آرامگاه وی در همین مکان پانتئون پاریس قرار دارد و بسیاری از اشخاص به همین دلیل به دیدن این مکان ترغیب می شوند. از دیگر آرامگاه های موجود در پانتئون می توان به آرامگاه ولتر، امیل زولا، میرابو، ماری کوری، ژان مولن، ژان ژورس و معمار پانتئون پاریس یعنی سوفلو  اشاره کرد.

فوکو یکی دیگر از افرادی است که در محل پانتئون پاریس دفن است. این فرد در سال ۱۸0۵ در این معبد آونگی نصب کرد تا از طریق آن گردش زمین را به همه نشان بدهد. جالب است بدانید این فرد برای اولین بار توانست در این امر موفق شود. در سال ۲۰۰۲ نیز به دستور ژاک شیراک، رئیس جمهور فرانسه خاکستر الکساندر دوما که یکی از بزرگ ترین نویسندگان کشور فرانسه به شمار می آمد در کنار سایر مشاهیر فرانسوی در داخل بنای پانتئون پاریس جای گرفت.

[caption id="attachment_502" align="aligncenter" width="780"]آرامگاه های موجود در پانتئون پاریس آرامگاه های موجود در پانتئون پاریس[/caption]

معماری پانتئون پاریس

معمار بنای مذهبی تاریخی پانتئون یعنی سوفله برای ساخت این بنا از سبک کلاسیک استفاده کرده و طرح کلی که در ذهن داشته، شکل صلیب مانندی بوده است. تقریباً می‌توان گفت این بنا الگو برداری شده از پانتئون شهر می باشد زیرا ۲۴ ستون به سبک سنتی در ساخت پانتئون پاریس دیده می‌شود که به سبک معماری یونان و روم اختصاص دارد. بدنه ی ستون های این بنا باریک و دارای شیارهای طولانی می باشد. طول پانتئون پاریس 110متر و ارتفاع گنبد بزرگ آن 83 و عرض آن 84 متر است. ۴۲۵ پله در این بنا وجود دارد که بازدیدکنندگان را به رأس هرم گنبدی می رساند. بهتر است بدانید که روی سردر این آرامگاه نیز به زبان فرانسوی جمله ای حک شده است که مفهوم آن به این صورت می باشد:" از سوی ملت سپاسگزار به مردان گران قدر"

[caption id="attachment_503" align="aligncenter" width="780"]معماری پانتئون پاریس معماری پانتئون پاریس[/caption]

دیزاین داخلی پانتئون پاریس

همانطور که گفته شد وجود مقبره های زیادی در این بنا می تواند برای همگان جالب باشد. اما نکته ی حائز اهمیت این است که در بین تمام آرامگاه های خوابیده دو قبر سر پا وجود دارد که یکی از آن دو متعلق به ولتر و دیگری متعلق به ژان ژاک روسو بوده که زیبایی خود را دارد. چهار ستون در داخل این بنا وجود داشته که نگهدارنده ی گنبد آن می باشد. گنبد پانتئون پاریس لایه ای بتنی دارد و در مرکز گنبد سوراخ گرد به عنوان نورگیر یا چشمه نور به قطر حدود ۹ متر تعبیه شده است که رو به آسمان باز شده و مهم ترین مزیت آن این است که تنها منبع نور طبیعی برای تأمین روشنایی این بنا به شمار می رود. بر روی دیواره های این بنا فرو نشستگی های مستطیل و نیم دایره ای دیده می شود که بر بالای هر کدام طاق هایی هلالی زده شده است. نقاشی های این فضا آثار برجا گذاشته از نقاش فرانسوی یعنی پیر یووی دو شاوان می باشد که موجب شده است ارزش و زیبایی این ساختمان چند برابر شود.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱