هتل اینولید پاریس

هتل اینولید پاریس

هتل اینولید پاریس یکی از جاذبه های پاریس است و برعکس نامش محل اقامت نمی باشد بلکه یک بنای تاریخی است. این مجتمع مربوط به قرن هفدهم است و جانبازان جنگی را به آنجا می بردند. امروزه هتل اینولید پاریس موزه نظامی بزرگی است که تعداد دیگری موزه در آن واقع شده است. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره هتل اینولید پاریس خواهیم پرداخت تا در سفر به پاریس حتماً از آن بازدید داشته باشید و با بخش های مختلف آن آشنا باشید.

آشنایی مختصری با پاریس

پاریس که آن را پایتخت فرانسه می دانند با جاذبه های فراوان خود افراد زیادی را هر ساله به سمت خود می کشاند. این مقصد شناخته شده در جهان هر ساله میلیون ها گردشگر را در خود جای می دهد که به دلیل آثار تاریخی، تفریحی، فرهنگی و ... در این شهر است. بسیاری از آثار مشهور جهان در پاریس واقع شده اند و به دلیل وجود تعداد زیادی درخت به آن لقب سرسبزترین پایتخت در اروپا را داده اند. این شهر رمانتیک و جذاب در اروپا شهر نورها لقب گرفته است و زیبایی فوق العاده ای دارد. آثار تاریخی، معماری و هنری زیادی در این شهر به چشم می خورد. هتل اینولید نیز یکی از آثار تاریخی آن است که برای مردم پاریس با ارزش می باشد.

[caption id="attachment_508" align="aligncenter" width="780"]آشنایی مختصری با پاریس آشنایی مختصری با پاریس[/caption]

درباره هتل اینولید پاریس

یکی از جاذبه های گردشگری در پاریس هتل اینولید است که مرکزی برای فرهنگ، تجارت و مد است. پاریس با جاذبه های تاریخی و زیبای بسیاری که دارد گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. در گذشته مجروحین را در این مکان درمان می کردند و معلولین جنگ را به آنجا می بردند. در واقع هتل اینولید پاریس آسایشگاهی برای معلولین جنگ های گذشته بوده است و امروزه محل بسیاری از مقبره های قهرمانان جنگ، موزه تاریخ معاصر و موزه های جنگ است. جالب است بدانید مقبره ناپلئون بناپارت نیز در این هتل واقع شده است. ساعات بازدید از این بنا در پاریس همه روزه از ساعت 17:30 – 10:30 می باشد و با تاکسی تنها 5 دقیقه از میدان تا هتل فاصله است.

[caption id="attachment_509" align="aligncenter" width="780"]هتل اینولید پاریس هتل اینولید پاریس[/caption]

موقعیت هتل اینولید پاریس

هتل اینولید پاریس از روی پلی به نام الکساندر قابل مشاهده است که این پل نیز خود جز آثار تاریخی پاریس است. با قدم زدن در حاشیه رود سن و گذشتن از روی پل به سمت هتل اینولید خواهید رفت و چیزی که در ابتدا توجه شما را جلب خواهد کرد موزه جنگ پاریس است که توپ های قدیمی بسیاری دارد. با کمی دقت خواهد فهمید که مردم فرانسه برای این بنا و مقبره ناپلئون بناپارت ارزش زیادی قائل هستند.

[caption id="attachment_510" align="aligncenter" width="780"]موقعیت هتل اینولید پاریس موقعیت هتل اینولید پاریس[/caption]

زمان ساخت و تکمیل هتل اینولید پاریس

دستور ساخت هتل اینولید پاریس از جانب لویی چهاردهم در سال 1670 صادر شده است تا سربازان سالخورده و بیمار در آنجا اقامت کنند و مداوای آن ها انجام شود. تکمیل این بنا در سال 1676 صورت گرفت و برای بهره برداری ارائه شد. اینکه این محل به نگهداری سربازان و معلولین اختصاص یافته بود تا قرن بیستم ادامه داشت. بعد از اینکه تکمیل این مکان انجام شد دستور ساخت کلیسایی ویژه در کنار آن از جانب او داده شد و در نهایت Église du Dôme در آن احداث شد. این بنای احداثی درخششی همچون نگین بر بالای این مکان داشت که حتی از دور نیز به خوبی دیده می شود. اتمام ساخت بنا در سال 1708 صورت گرفت و امروزه بازدید از آن امکان پذیر است.

هتل اینولید پاریس و انقلاب فرانسه

ارزش تاریخی هتل اینولید پاریس بسیار زیاد است زیرا در تاریخ فرانسه اهمیت بسیاری داشته است. در آن زمان که مردم فرانسه، شورشی بر ضد حکومت مرکزی بر پا کردند یعنی در چهارده ژوئیه 1789، انقلابیون به هتل اینولید پاریس رفتند و آن را به تصرف خود درآوردند و از این بنا مهمات، تفنگ و توپ برداشتند و اقدام به توپ بستن قلعه باستیل کردند و این گونه قلعه به تصرف آن ها درآمد و انقلاب فرانسه رقم خورد.

[caption id="attachment_511" align="aligncenter" width="780"]هتل اینولید پاریس و انقلاب فرانسه هتل اینولید پاریس و انقلاب فرانسه[/caption]

مقبره ناپلئون بناپارت در هتل اینولید پاریس

مقبره ناپلئون بناپارت نیز در هتل اینولید است و از جای دیگری که شرح داده خواهد شد به اینجا انتقال داده شده است. وقتی ناپلئون بناپارت در جنگ واترلو ناکام ماند و شکست خورد به مدت شش سال در جزیره ای به نام سنت هلن که زیر نظر بریتانیایی ها بود زندگی کرد و به دلیل مبتلا شدن به سرطان معده جان باخت. ناپلئون وصیت کرده بود که مقبره اش در کنار رود سن باشد اما بریتانیایی ها مخالفت کردند و در همان جزیره و در محلی گمنام او را به خاک سپردند. البته برخی منابع خبر از کشته شدن او با آرسنیک می دهند، برخی نیز ذکر کرده اند که او از جزیره فرار کرده است تا فرزندش را به قدرت برساند که با شلیکی اشتباه از جانب مأموری که اصلاً او را نمی شناخته از دنیا رفته است. لویی فیلیپ در سال 1840 که شاه وقت فرانسه بود با کسب اجازه از بریتانیایی ها توانست جسد بناپارت را به فرانسه ببرد و بقایای جسد ناپلئون را از طریق یک کشتی دریایی به پاریس منتقل کند و بدین ترتیب جسد او در هتل اینولید پاریس در سردابی که زیر گنبد کلیسا قرار دارد دفن می شود.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱