روادید یونان

روادید یونان

یونان یکی از کشورهای تاریخی و پرطرفدار اروپایی است. یکی از مهم ترین گام ها در سفر به یونان اخذ روادید یونان است. این کشور نیز مانند سایر کشورها شرایط و مقررات مربوط به خود را دارد که باید در زمان دریافت روادید به آنها توجه کرد. در این مطلب با مهم ترین اطلاعات در رابطه با ویزای یونان و شرایط اخذ آن آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

 کشور یونان

احتمالاً درباره کشور یونان زیاد شنیده باشید. این کشور یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی است که سابقه ی تاریخی طولانی مدتی دارد و به همین سبب در جهان بسیار معروف شده است. وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در این کشور باعث شده افراد زیادی آن را مقصد خود قرار دهند. ضمناً آب و هوا در کشور یونان مدیترانه‌ای بوده و طبیعت بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. سطح اقتصادی و تحصیلی در این کشور بسیار بالا بوده و یکی از باستانی‌ترین شهرهای دنیا یعنی آتن در مرکز این کشور قرار گرفته است. اگر قصد سفر به یونان را دارید در اولین گام خود باید اطلاعاتی در رابطه با روادید یونان به‌دست آورید. در این مطلب با برگزیده‌ترین اطلاعات درباره روادید یونان آشنا خواهیم شد. جهت کاهش هزینه های سفر میتوانید اقدام به رزرو تور اروپا و تور یونان نمایید.

[caption id="attachment_3845" align="aligncenter" width="780"]روادید یونان روادید یونان[/caption]

روادید یونان

مسلماً برای دریافت روادید یونان باید با شرایط اخذ آن آشنا شوید. یونان یکی از کشورهای باستانی است که طرفداران زیادی دارند و همه ساله افراد زیادی درصدد سفر به این کشور جذاب و پرهیاهو هستند. به همین دلیل سعی کردیم مطلب کامل و جامعی درباره دریافت ویزای یونان در اختیار شما قرار دهیم.

[caption id="attachment_3846" align="aligncenter" width="780"]روادید یونان روادید یونان[/caption]

دریافت روادید یونان

همانطور که می دانید برای ورود به هر کشوری که اقامت آن را ندارید، اولین و مهم ترین گام، دریافت مجوز ورود به آن کشور یعنی روادید است. اگر قصد سفر به یونان را دارید و تا به حال روادید این کشور را دریافت نکرده اید باید برای دریافت آن اقدام کنید. روادید یونان مجوزی است که به سبب آن به شما اجازه داده می شود در یک مدت مشخص در این کشور اقامت کنید. از طرف دیگر از آنجایی که یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن است برای ورود به آن باید ویزای شینگن تهیه کنید.

[caption id="attachment_3847" align="aligncenter" width="780"]روادید یونان روادید یونان[/caption]

مراحل دریافت روادید یونان

برای دریافت روادید یونان باید اقدامات مختلفی انجام شود. البته این اقدامات فقط مخصوص به کشور یونان نیست و برای اکثر کشورها انجام می شود. در اولین مرحله باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان را جمع آوری کنید. در مرحله ی دوم برای درخواست ویزا و همچنین رزرو وقت سفارت یونان اقدام کنید. پس از اینکه وقت مصاحبه برای شما مشخص شد در زمان تعیین شده در سفارت حضور پیدا کنید. سپس مراحل مربوطه را انجام داده و روادید صادر شده را دریافت کنید. در صورتی که مأموران سفارت مدارک شما را بررسی کردند وقتی را جهت مصاحبه حضوری برای شما تعیین می کنند. در روز مصاحبه باید کلیه مدارک مربوط به ویزای یونان را ارائه دهید.

انواع روادید یونان

در کشور یونان نیز مانند سایر کشورهای دیگر روادیدهای مختلفی برای سفر وجود دارد. در واقع شما در ابتدای کار باید هدف خود را از سفر به یونان مشخص کنید سپس متناسب با آن روادید یونان را دریافت کنید. کسانی که به قصد سفر و تفریح به کشور یونان سفر می کنند، باید ویزای توریستی یونان را دریافت کنند. سایر روادید یونان شامل روادید تحصیلی، سرمایه گذاری، کاری، خرید ملک، ازدواج و غیره است. در واقع شما هدفتان را از سفر مشخص می کنید سپس برای اخذ روادید یونان اقدام می کنید زیرا هر کدام از این روادیدها شرایط و مراحل مربوط به خود را دارند که باید به صورت کامل طی شوند.

[caption id="attachment_3849" align="aligncenter" width="780"]روادید یونان روادید یونان[/caption]

مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید یونان

یکی از مهم ترین قست ها در دریافت روادید یونان آماده کردن کامل و بی نقص مدارک مربوطه است. ما در این قسمت مهم ترین مدارک مربوط به اخذ ویزای یونان را در اختیار شما قرار می دهیم.

-ارائه دو عدد عکس سه در چهار با زمینه سفید

-ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی

-ارائه گذرنامه ای که حداقل 3 ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد.

-اگر برای سفر خود دعوت نامه دارید باید آن را در روز مراجعه به سفارت تحویل دهید.

-ارائه سند ازواج در صورت متأهل بودن

-بلیط هواپیما

-ارائه گردش مالی شش ماه آخر حساب بانکی

-ارائه مدارکی دال بر رزرو هتل در کشور یونان

-بیمه مسافرتی

-مدارک مربوط به اشتغال به کار (یا فیش حقوقی) برای کارمندان و ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

-بازنشستگان باید گواهی بازنشستگی ارائه دهند.

-هزینه دریافت روادید یونان

-فرم مربوط به دریافت روادید

تمامی مدارک ذکر شده باید در دارالترجمه ها به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

[caption id="attachment_3848" align="aligncenter" width="780"]روادید یونان روادید یونان[/caption]

مدت زمان دریافت روادید یونان

یکی دیگر از قسمت‌های مهم در مورد دریافت روادید یونان، زمان دریافت این روادید است. کسانی که قصد سفر به یک کشور را دارند باید اطلاعات کاملی در مورد مدت زمان دریافت ویزای آن کشور داشته باشند. برای دریافت ویزای یونان باید سه ماه قبل از زمان سفرتان اقدام کنید. زمان تعیین شده برای کسانی است که نسبت به زمان دقیق سفر خود آگاهی دارند اما اگر زمان مشخصی برای سفرتان وجود ندارد و ممکن است به صورت کاملاً اتفاقی به این کشور سفر کنید، بهتر است خیلی زودتر از زمان تعیین شده برای دریافت ویزا اقدام کنید. مدت زمان لازم برای درخواست ویزا و بررسی مدارک شما تقریباً 2 هفته است. بنابراین سعی کنید در مرحله ی اول زمان سفر خود را مشخص کنید سپس برای دریافت روادید یونان اقدام کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در فرآیند دریافت ویزا زمان کافی برای برطرف کردن آن داشته باشید.

دعوت نامه

احتمالاً در مورد تأثیر دعوت نامه در دریافت روادید کشورهای مختلف شنیده باشید. با استفاده از دعوت نامه می‌توانید فرآیندهای مربوط به دریافت ویزا را با سرعت بیشتری انجام دهید و در واقع امکان صدور روادید یونان برای شما ساده‌تر خواهد شد. دعوت نامه برگه‌ای است که از طرف دوست، خانواده یا هر کس دیگر که در کشور یونان اقامت دارد برای شما ارسال می‌شود. در دعوت نامه باید مواردی در رابطه با محل اقامت شما، هزینه‌های موجود در مدت اقامت و غیره ذکر شوند تا مأموران سفارت یونان را قانع کنند. اما دقت کنید که داشتن دعوت نامه لزومی برای صدور قطعی روادید شما نخواهد بود زیرا باید سایر مدارک شما در این زمینه کامل باشد. وجود هرگونه نقص در مدارک و مراحل مربوط به دریافت ویزای یونان می‌تواند کار شما را تا مدتی عقب بیندازد.

[caption id="attachment_3850" align="aligncenter" width="780"]روادید یونان روادید یونان[/caption]

هزینه روادید یونان

یکی از مواردی که برای دریافت روادید یونان باید به آن توجه کنید، هزینه های پرداختی است. هزینه مربوط به روادید یونان باید در روز مراجعه حضوری به سفارت پرداخت شود. این هزینه به منظور بررسی مدارک و درخواست شما پرداخت می شود که متناسب با نوع ویزا و شرایط مختلف سنی، مقدار آن متفاوت است. هزینه ها بر حسب یورو پرداخت می شود. این هزینه برای ویزای بزرگسالان معادل 60 یورو است. اگر قصد داشته باشید ویزاهای مختلف این کشور مانند ویزای گردشگری، کاری، تحصیلی یا سرمایه گذاری و کار را دریافت کنید، باید این 60 یورو را پرداخت کنید. البته کسانی که شهروند کشورهای اروپایی هستند، دیگر نیازی به پرداخت این هزینه ندارند و با پرداخت 35 یورو می توانند روادید این کشور را دریافت کنند. کودکانی که سن صفر تا 12 سال دارند، برای دریافت روادید یونان نیازی به پرداخت هزینه نخواهد داشت در صورتی که برای سایر کشورهای اروپایی باید هزینه ای برای کودکان 6 الی 12 سال پرداخت شود.

[caption id="attachment_3851" align="aligncenter" width="780"]روادید یونان روادید یونان[/caption]

مهم ترین نکات در دریافت روادید یونان

دقت کنید که برای دریافت روادید یونان باید کلیه فرآیندهای ذکر شده ی بالا طی شوند. هر گونه کوتاهی یا داشتن نقص، منجر به لغو ارائه ی روادید یا عقب افتادن صدور آن می شود. در این قسمت نیز با مهم ترین نکات درباره ی سفارت یونان و اخذ ویزای یونان آشنا می شویم:

1- در روز مراجعه به سفارت یونان هر شخص باید خودش در محل سفارت حضور پیدا کند و نمی تواند شخص دیگری را به نمایندگی از طرف خود بفرستد.

2- زودتر از وقت تعیین شده در محل سفارت حضور پیدا کنید تا وقت کافی برای کنترل مدارک داشته باشید. تأخیر شما می تواند منجر به عدم رضایت مأموران سفارت شود.

3- اگر به صورت خانوادگی به یونان سفر می کنید، کلیه ی افراد خانواده حتی کودکان نیز باید به صورت مجزا درخواست ارسال کنند. فرم های مربوطه نیز به صورت مجزا برای هر شخص پر می شوند.

4- همه مدارک اعلام شده از سوی سفارت یونان را به صورت انگلیسی ترجمه کنید و آن ها را توسط وزارت امور خارجه و یا دادگستری تأیید کنید.

5- در روز مراجعه به سفارت حتماً رسید بلیط هواپیما و هتل خود را به همراه داشته باشید. در صورت عدم ارائه ی این مدارک، صدور ویزای شما با مشکل رو به رو خواهد شد.

6- هزینه مربوط به صورت نقدی پرداخت می شود بنابراین حتماً پول نقد به همراه داشته باشید.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت یونان، ویزای یونان، تور یونان و تور اروپا 88851080-021