روادید اسلوونی

روادید اسلوونی

اگر می خواهید از تعطیلات خود استفاده کرده و یک سفر خارجی را تجربه کنید، ما به شما سفر به اسلوونی را پیشنهاد می کنیم. البته شما برای سفر به این کشور باید روادید اسلوونی را تهیه کنید و سپس خود را برای یک مسافرت خاطره انگیز آماده کنید. اما این که چگونه می توان ویزای اسلوونی را دریافت کرد، شاید برای برخی افراد کار دشواری باشد. ما در اینجا شما را با نحوه اخذ روادید این کشور آشنا خواهیم کرد.

کشور اسلوونی

در این مقاله قصد داریم تا تمرکز خود را بر روی شرایط و مراحل اخذ روادید اسلوونی قرار دهیم. اما پیش از آن بهتر است کمی با این کشور اروپایی آشنا شویم. اسلوونی یکی از کشورهای اروپایی است که با این که وسعت چندانی ندارد، اما زیبایی های بسیاری را در دل خود جای داده است. این کشور در بخش اروپای مرکزی و جنوبی واقع شده و از آب و هوای بسیار مطبوعی نیز برخوردار می باشد. هر ساله گردشگران بسیاری برای بهره مندی از جاذبه های طبیعی و گردشگری این کشور، با رزرو تور اسلوونی و تور اروپا به اسلوونی سفر می کنند. همان طور که گفتیم بیشتر افرادی که به این کشور سفر می کنند، با هدف گردشگری اسلوونی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. اما این تنها یک مورد است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر قصد دریافت اقامت های طولانی مدت را دارید نیز می توانید این کشور را برای گرفتن اقامت دائم انتخاب کنید و راه خود را برای ورود به اروپا هموار کنید.

[caption id="attachment_3871" align="aligncenter" width="780"]روادید اسلوونی روادید اسلوونی[/caption]

روادید اسلوونی

با توجه به این که ما در کشور ایران زندگی می کنیم و تبعه این کشور محسوب می شویم، برای ورود به یک کشور اروپایی نظیر اسلوونی نیازمند اخذ روادید اسلوونی هستیم. اگر شما تابعیت ایرانی دارید، اما اقامت دائم یک کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا را دریافت کرده اید، دیگر نیازی به اخذ ویزای اسلوونی ندارید. اما در حالت معمول اگر می خواهید به کشور اسلوونی سفر کنید و تابعیت یا اقامت دائم این کشور را ندارید، می بایست برای اخذ روادید اسلوونی تلاش کنید. روادید در واقع به شما اجازه می دهد تا طبق قوانین یک کشور برای مثال اسلوونی و به طور قانونی به آن کشور سفر کنید. در برگه روادید معمولا اطلاعات هویتی شما، زمان شروع، زمان پایان، اعتبار ویزا و نوع روادید اسلوونی درج می شود. نکته ای که بسیار اهمیت دارد، این است که شما باید در مدت زمان اعتبار این کارت به کشور اسلوونی سفر کرده و به وطن خود بازگردید. البته بسته به این که ویزای شما چه نوعی است، شما می توانید یک بار، دوبار و یا چند بار در مدت زمان اعتبار ویزا به این کشور سفر کنید.

[caption id="attachment_3758" align="aligncenter" width="780"]روادید اسلوونی روادید اسلوونی[/caption]

انواع روادید اسلوونی

روادید به طور کلی انواع مختلفی دارد که کشور اسلوونی تعدادی از آن ها را پشتیبانی می کند. انواع روادید به هدف شما از سفر به اسلوونی مربوط می شود. انواع روادیدی که به طور کلی وجود دارد می تواند شامل روادید تحصیلی، روادید توریستی، روادید کاری و تجارت، روادید سرمایه گذاری، روادید خرید ملک، روادید ازدواج، روادید پزشکی و ... شود. اما در کشور اسلوونی شما تنها از چند مورد از این ها می توانید استفاده کنید. اگر بهتر بگوییم شما تنها با چند هدف مشخص می توانید به این کشور سفر کنید. شما می توانید با گرفتن ویزای تحصیلی اسلوونی، ویزای تجاری اسلوونی، ویزای توریستی به این کشور سفر کنید. البته موارد دیگری نیز وجود دارند که در شرایط خاص می توان از آن ها نیز استفاده کرد. اما به طور کلی شما از این چند روش می توانید به کشور اسلوونی سفر کنید.

روادید تحصیلی اسلوونی

تحصیل در یک کشور اروپایی شاید آرزوی هر کسی باشد. البته بسیاری از افراد این روش را تنها برای مهاجرت دائمی و ورود به اروپا انتخاب می کنند. زبانی که در دانشگاه های این کشور تدریس می شود، عموما زبان های انگلیسی و یا اسلوونیایی می باشد. شما پیش از اقدام به اخذ روادید اسلوونی برای ادامه تحصیل، می بایست ابتدا برای اخذ پذیرش به این کشور سفر کرده و پس از ارائه مدارک تحصیلی و قبول پذیرش از سوی دانشگاه های این کشور، اقدام به دریافت ویزای اسلوونی بکنید. یکی دیگر از دلایلی که به شما پیشنهاد می کنیم دانشگاه های اسلوونی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید، نزدیکی آن با کشور اتریش و آلمان است. همان طور که مستحضر هستید، آلمان و اتریش دانشگاه های بسیار خوبی دارد که دسترسی به آن ها می تواند کمک بسیار زیادی به شما داشته باشد. برای گرفتن پذیرش دانشگاه های اسلوونی شما می بایست مدارک مربوط به دوره های آموزشی خود در ایران را به همراه ریز نمرات ترجمه کرده و به دانشگاه مورد نظر تحویل دهید.

[caption id="attachment_3872" align="aligncenter" width="780"]روادید اسلوونی روادید اسلوونی[/caption]

روادید تجاری اسلوونی

یکی دیگر از انواع روادید اسلوونی، روادید تجاری این کشور می باشد. شما از طریق استخدام در یک شرکت می توانید دعوت نامه کاری دریافت کرده و نسبت به اخذ روادید اسلوونی اقدام کنید. اما دریافت دعوت نامه کاری و استخدام در یک شغل کار چندان راحتی نیست. به همین دلیل گفته می شود، اخذ ویزای تجاری یکی از سخت ترین روش ها برای سفر به یک کشور اروپایی می باشد. آگهی استخدام در یک شرکت خاص می بایست به مدت 3 ماه در کشور مبدا یعنی کشور اسلوونی و به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا منتشر شود. اگر در این دو حالت فرد مورد نظر برای آن کار انتخاب نشد، آگهی استخدام می بایست به صورت سراسری منتشر شود و شما که ایرانی هستید در این حالت می توانید برای استخدام در این شغل درخواست دهید و اگر در مصاحبه موفق شدید، دعوت نامه تجاری اسلوونی را دریافت کنید. پس از این کار شما به راحتی می توانید برای دریافت ویزای این کشور نیز اقدام نمایید.

[caption id="attachment_3873" align="aligncenter" width="780"]روادید اسلوونی روادید اسلوونی[/caption]

راهنمای درخواست روادید اسلوونی

اما برای اخذ روادید اسلوونی باید چه کارهایی انجام دهیم؟ شما باید مراحل خاصی را برای اخذ ویزای اسلوونی سپری کنید. شما در ابتدا می بایست از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو وقت سفارت اسلوونی نمایید. اگر با درخواست شما موافقت شود، شما در مرحله بعد باید مدارک لازم برای دریافت روادید اسلوونی را تهیه نمایید. پس از انجام این کار در روز مصاحبه باید به سفارت این کشور در ایران مراجعه کرده و روال اداری اخذ روادید اسلوونی را انجام دهید. پس از این کار شما می بایست منتظر بمانید تا درخواست تان بررسی شود. اگر با درخواست شما موافقت شود، روادید اسلوونی برای شما صادر شده و شما می توانید آن را دریافت کنید.

[caption id="attachment_3874" align="aligncenter" width="780"]روادید اسلوونی روادید اسلوونی[/caption]

وقت سفارت اسلوونی

یکی از اصلی ترین مراحل اخذ روادید اسلوونی، وقت سفارت این کشور می باشد. شما در وقت تعیین شده باید شخصا به سفارت اسلوونی در تهران مراجعه نمایید. این کشور در تهران دارای سفارتخانه می باشد. در بخش های بعدی اطلاعات مربوط به سفارت اسلوونی را قرار خواهیم داد. شما در وقت سفارت این کشور باید به سفارت اسلوونی در ایران مراجعه کرده و روال اداری خاصی را طی نمایید. در روز مصاحبه معمولا مدارک لازم باید ارائه شده و کارهایی نظیر انگشت نگاری انجام شود. در برخی موارد نیز از شما مصاحبه می شود که معمولا در روادید توریستی این اتفاق کمتر انجام می شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ روادید اسلوونی

همان طور که در بخش های قبل نیز به آن اشاره کردیم، شما پیش از حضور در سفارت اسلوونی می بایست مدارک لازم برای اخذ روادید اسلوونی را تهیه کنید. مدارک لازم برای اخذ ویزای اسلوونی شامل اصل کارت ملی و شناسنامه، گذرنامه با اعتبار حداقل 3 ماه، دو قطعه عکس رنگی، بیمه مسافرتی، بلیط هواپیما، رزرو هتل، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار یا کارت بازرگانی، مدارک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل، دعوت نامه، فرم درخواست روادید اسلوونی، گردش حساب، سند مالکیت می شود. البته بسته به این که هدف شما از سفر به اسلوونی چیست، مدارک دیگری نیز مورد نیاز است. نکته مهم این که مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا اسلوونیایی ترجمه شود.

[caption id="attachment_3875" align="aligncenter" width="780"]روادید اسلوونی روادید اسلوونی[/caption]

سفارت اسلوونی

خوشبختانه اسلوونی در ایران دارای سفارتخانه می باشد. شما برای انجام کارهای مربوط به اخذ روادید اسلوونی می بایست به سفارت این کشور در ایران مراجعه کنید. در ادامه اطلاعات مربوط به سفارت این کشور را درج می کنیم.

آدرس سفارت: تهران- پاسداران- بالاتر از خیابان شهید لواسانی- نارنجستان هشتم- پلاک 30

ساعات کاری: ساعات کاری این سفارتخانه روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی 13 می باشد.

سخن آخر

در اینجا لازم می دانیم چند نکته مهم را درباره اخذ روادید اسلوونی بیان کنیم. اگر این نکات را مد نظر قرار دهید، در هنگام دریافت ویزای این کشور کمتر دچار مشکل خواهید شد.

- برای حضور در سفارت این کشور، حتما باید وقت قبلی بگیرید. در غیر این صورت به درخواست شما ترتیب اثر داده نخواهد شد.

- برای انجام انگشت نگاری و مصاحبه خود متقاضی باید در وقت سفارت حضور پیدا کند.

- حضور کودکان زیر 6 سال در وقت سفارت الزامی نمی باشد.

- هزینه اخذ روادید اسلوونی برای افراد مختلف متفاوت بوده و باید برای هر فرد به صورت مجزا پرداخت شود.

[caption id="attachment_3876" align="aligncenter" width="780"]روادید اسلوونی روادید اسلوونی[/caption]

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت اسلوونی، ویزای اسلوونی، تور اسلوونی و تور اروپا 88851080-021