مونمارتر پاریس

مونمارتر پاریس

نام محله مونمارتر پاریس شاید به گوشتان خورده باشد. این محله که در شمال پاریس واقع شده است، یکی از محله های مشهور واقع در پاریس می باشد. قطعاً یکی از برنامه های سفر بسیاری از گردشگرانی که به کشور فرانسه و پایتخت آن یعنی پاریس سفر می کنند، بازدید از محله مونمارتر پاریس که از جاذبه های مهم این شهر به شمار می رود، خواهد بود. این محله دارای جاذبه های بسیاری می باشد که در ادامه ی مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

مونمارتر پاریس که در واقع در ابتدا یک دهکده ی کوچک بر بلندی تپه ای بوده است، در شمال شهر پاریس و در قسمت شمالی آن قرار دارد. این محله در گذشته محل زندگی هنرمندان بزرگی همچون سالوادور دالی، کلود مونه، پابلو پیکاسو و ونسان ونگوک بوده است. نام این منطقه در ابتدا تپه شهدا بوده است و دلیل این نام گذاری یادبود از اسقف های شهید است که در سال 250 میلادی در این نقطه سر بریده شدند. این محله که در ارتفاع 130 متری از شهر پاریس قرار دارد، مکان مناسبی برای دیدن پاریس است که در این جا شاهد مناظر دل انگیز و مجذوب کننده ای می شوید که گاهی تنها دلیل بعضی از گردشگران برای سفر به فرانسه می شود. البته در کنار این ها این دهکده، دارای جاذبه های گردشگری دیگری نظیر واگن های مسافربری، ساکره کور، میدان ترتر و مولن دولا گلت، خیابان لوپیک و همچنین مولن لورژ می باشد که در ادامه به صورت جداگانه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

مونمارتر پاریس

شروع بازدید از مونمارتر پاریس

در ابتدا برای این منظور که خود را به این نقطه از شهر پاریس برسانید، بهتر است از مترو استفاده کنید. بنابراین قطار m2 به سمت ایستگا آنور در منطقه 9 پاریس را انتخاب کنید و به این ترتیب خود را به محله مونمارتر پاریس خواهید رساند. سپس بعد از پیاده شدن در ایستگاه مربوطه می بایست خیابان استن کرک را بالا بروید. بعد از گذراندن این مسیر تپه مونمارتر را در جلوی چشمان خود می بینید. در انتهای این خیابان یک پارک به اسم لویی میشل وجود دارد که با ادامه ی همین مسیر به کلیسای ساکره کور خواهید رسید. البته از آن جا که این مسیر دارای شیب تندی می باشد، اگر نمی خواهید این مسیر را پیاده روی کنید، می تواند از خط ریلی که در ضلع چپ پارک برای مسافران تعبیه شده است استفاده کنید. پیمودن این مسیر با استفاده از واگن های مسافربری بسیار کوتاه خواهد بود و این واگن ها سالانه تعداد بسیاری از مسافرانی که برای بازدید از مونمارتر پاریس به این نقطه می آیند را جا به جا می کنند.

شروع بازدید از مونمارتر پاریس

ساکره کور

بعد از طی کردن این مسیر در انتها به ارتفاعات مونمارتر می رسید و مناظر قابل مشاهده قطعاً شما را مسحور خواهند کرد. در این نقطه شما می توانید مکان هایی با سقف های پاریسی و بناها و یادمان های تاریخی کم نظیر را مشاهده کنید. در طول روز می توانید شاهد برنامه های شعبده بازی و اجراهای موسیقی خیابانی باشید. همچنین اگر به دنبال تابلوهای نقاشی اصل و ارزان قیمت هستید، می توانید به وفور آن ها را در مونمارتر پاریس بیابید. اما اگر بتوانید شب هنگام در مونمارتر بمانید قطعاً منظره ی شهر پاریس بعد از روشن شدن چراغ های آن را فراموش نخواهید کرد. بر فراز تپه ی مونمارتر پاریس کلیسا ساکره کور ساخته شده است. این کلیسا که ساخت آن در سال 1914 به پایان رسیده است، یک کلیسای نسبتاً جوان محسوب می شود. نمای این کلیسا که از سنگ تراورتنی ساخته شده است، شکوه فراوانی به آن بخشیده است. در صورت امکان از داخل این کلیسا نیز حتماً دیدن نمایید زیرا زیبایی غیر قابل وصف آن تنها در نمای بیرونی آن خلاصه نمی شود.

[caption id="attachment_460" align="aligncenter" width="780"]ساکره کور ساکره کور[/caption]

دولا گلت

بعد از خروج از کلیسا ساکره کور در سمت راست آن می توانید شاهد یک کلیسای قدیمی تر به اسم سن پیر دونمارتر باشید. همچنین اگر جاده ی سمت چپ را دنبال کنید به میدان ترتر خواهید رسید. این میدان کوچک که نام قلب مونمارتر پاریس را یدک می کشد، در دوره ی بوهمی محل زندگی بسیاری از هنرمندان بوده است. برای صرف غذا بهترین گزینه طی نمودن خیابان نورون به سمت غرب و رسیدن به مولن دولا گلت است. این رستوران که در گذشته یک آسیاب بادی بوده است، در طی سال ها به یک محل عالی برای صرف غذا و نوشیدنی تبدیل شده است و نام خود را از یک نان معروف که در همین منطقه در گذشته طبخ می شده، گرفته است. این آسیاب معروف بارها توسط هنرمندان مختلف به تصویر کشیده شده است.

[caption id="attachment_461" align="aligncenter" width="780"]دولا گلت دولا گلت[/caption]

خیابان لوپیک و کافه د دو مولن

بعد از صرف ناهار و بازدید از دولا گلت وقت آن رسیده تا با بخش دیگری از مونمارتر پاریس آشنا شوید. خیابان لوپیک که یک خیابان تاریخی محسوب می شود را به سمت پایین بروید. در انتها به محله ای که در آن کافه ها، گالری ها و بازارهای زیادی به چشم می خورد می رسید که می توانید در آن شاهد زندگی روزمره ی اهالی مونمارتر پاریس باشید. در نبش خیابان لوپیک یک کافه ی کوچک و بسیار دنج قرار دارد. نام این کافه د دو مولن است. این کافه علاوه بر این که خود به تنهایی مکانی دنج و جذاب به شمار می رود، در فیلم املی محل فیلم برداری بوده است و شخصیت اصلی این فیلم به عنوان پیشخدمت در این کافه ایفای نقش کرده است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱