شانزلیزه پاریس

شانزلیزه پاریس

وقتی نام پاریس به گوش می خورد، خیابان شانزلیزه پاریس و برج ایفل 2 نامی هستند که همراه با آن در ذهن تداعی می شود. پاریس یکی از مکان هایی است که از گذشته نام آن در کتاب ها، رمان ها و فیلم های عاشقانه گوناگون به گوش خورده است. خیابان شانزلیزه پاریس نیز از جمله مکان هایی است که قدم زدن در آن حتی برای یک بار در عمر به هرکس پیشنهاد می شود. در این مقاله با تاریخچه و علت محبوبیت شانزلیزه پاریس در میان مردم آشنا خواهید شد که اطلاع داشتن از آن، می تواند تجربه بهتری در سفر برای شما ایجاد کند.

جاذبه های گردشگری پاریس

پاریس یکی از معروف ترین شهرهای جهان است که سالانه سیل عظیمی از گردشگران آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. جاذبه های گردشگری مختلف از قبیل برج ایفل که سمبل این شهر است، رود سن، کاخ ورسای، موزه لوور، طاق پیروزی، کلیسای افسانه ای نوتردام، باغ لوکزامبورگ، دیزنی لند و میدان کنکورد بخشی از مکان هایی هستند که هر کسی که مسافر این شهر است، حتما باید از آنها بازدید کند. یکی از تاپ ترین مکان ها برای بازدید و قدم زدن در آن، خیابان شانزلیزه پاریس است که آوازه آن به گوش همه رسیده است. اگر قصد سفر به پاریس را دارید، شانزلیزه پاریس می تواند تا ساعت ها شما را مجذوب خود کند.

[caption id="attachment_404" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های گردشگری پاریس جاذبه های گردشگری پاریس[/caption]

خیابان شانزلیزه پاریس

خیابان شانزلیزه پاریس یکی از نمادهای اصلی شهر است که از طاق نصرت یا پیروزی شروع شده و تا میدان کنکورد ادامه پیدا می کند. شانزلیزه در شمال غرب فرانسه واقع شده است. از جمله خیابان های معروف شانزلیزه پاریس می توان به خیابان مونتین اشاره کرد که وجود بوتیک های برندهایی همچون دیور، شانل و پرادا در آن به چشم می خورد. رستوران ها، کافه ها، بوتیک ها، فروشگاه ها و سینماها بخشی از خیابان شانزلیزه پاریس را تشکیل داده اند که به گفته خود مردم فرانسه، زیباترین خیابان جهان است.

[caption id="attachment_406" align="aligncenter" width="780"]خیابان شانزلیزه پاریس خیابان شانزلیزه پاریس[/caption]

تاریخچه خیابان شانزلیزه پاریس

خیابان شانزلیزه پاریس در سال 1709 به این اسم نامگذاری شده است و این روزها به عنوان یکی از معروف ترین خیابان های جهان به شمار می رود. در ابتدا این خیابان فقط دارای مغازه و تعداد محدودی باغ بود که با تصمیم همسر پادشاه فرانسه، کم کم همه چیز درباره این خیابان شروع به تغییر کرد. طبق دستور همسر پادشاه در این خیابان یک بلوار با درخت های بلند ساخته شد و در زمان های مختلف، دیگر پادشاهان نیز دست از این کار نکشیدند. با گذر زمان خیابان شانزلیزه پاریس، تبدیل به یکی از نمادهای شهر پاریس گردید و فضایی همچون باغ آن توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. بخش اعظمی از تغییرات در زمان ناپلئون سوم به وقوع پیوست. این خیابان از نظر مکانی، یکی از گران ترین خیابان های اروپا به شمار می رود. فضاهایی همچون طاق نصرت رومی، فواره ها، روشنایی ها و محل عبور عابران با گذر زمان به این خیابان افزوده شد. امروزه این طاق به عنوان نماد این خیابان شناخته می شود.

[caption id="attachment_405" align="aligncenter" width="780"]تاریخچه خیابان شانزلیزه پاریس تاریخچه خیابان شانزلیزه پاریس[/caption]

خرید در خیابان شانزه لیزه پاریس

اگر در سفر به پاریس به دنبال مغازه های لوکس و بی نظیر هستید، حتما سری به خیابان شانزه لیزه پاریس بزنید. این خیابان مملو از مغازه های مختلف است که قطعا هیچکس دست خالی از آنجا باز نخواهد گشت. تنوع موجود در کالا و فروشگاه های مختلف شانزلیزه پاریس باعث شده است هر فردی هر چیزی که نیاز دارد را با کمی جستجو بیابد. وجود مغازه های لوکس برای فروش سوغاتی، پوشاک، جواهرات، لوازم آرایشی و نمایشگاه های مختلف یکی دیگر از علت های محبوبیت این خیابان در میان مردم می باشد. افرادی که به این خیابان می آیند، آنقدر غرق دنیای کالاهای مختلف می شوند که بدون توجه به گذر زمان تا چندین ساعت در آنجا به گشت و گذار می پردازند. وجود رستوران ها و کافه های مختلف در این خیابان نقش بسیار مهمی در راحتی مردم داشته است، به طوری که بعد از چند ساعت خرید، به راحتی می توانید در یکی از رستوران ها و کافه ها خود را به صرف یک نوشیدنی یا غذا مهمان کنید و لذت خرید را از این منطقه زیبا چند برابر کنید.

[caption id="attachment_407" align="aligncenter" width="780"]خرید در خیابان شانزه لیزه پاریس خرید در خیابان شانزه لیزه پاریس[/caption]

چرا نباید بازدید از خیابان شانزه لیزه پاریس را از دست داد

شانزلیزه یکی از خیابان هایی است که در لیست نقاط دیدنی پاریس قرار دارد. شانزلیزه پاریس یکی از جمله معدود مکان هایی است که در هر زمان از سال در آن مواردی برای بازدید وجود دارد که می تواند تا ساعت ها شما را سرگرم کند. وجود رستوران های متنوع، مراکز خرید و همچنین سرگرمی های مختلف در این منطقه، عوامل مهمی هستند که باعث می شوند شما از قدم زدن در این خیابان به هیچ وجه خسته نشوید. مراسم ها و جشنواره های مختلفی از قبیل جشنواره فیلم شانزلیزه، رژه های رسمی ارتش و آخرین مرحله تور دو فرانس در این منطقه برگزار می شود که هر کدام در زمان خاصی میباشند. هر چقدر به کریسمس و سال نو نزدیک می شوید، زیبایی ها و تزئینات مختلف منطقه چشم ها را بیش از هر زمان دیگری به این منطقه جلب می کند. اگر قصد سفر به فرانسه را دارید، بازدید از خیابان شانزه لیزه پاریس را در اولویت قرار دهید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱