برج ایفل پاریس

برج ایفل پاریس

از ابتدای تاریخ تاکنون سازه هایی به دستان بشر ساخته شده است، که همواره مورد توجه بوده اند. برج ایفل پاریس یکی از ساخته های زیبا و عجیبی است، که به دست بشر ساخته شده و همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. لازم به ذکر است تعداد بناهای عجیبی که به دست انسان ساخته شده اند، بسیار فراتر می باشند. برج ایفل به عنوان نماد شهر پاریس و کشور فرانسه یکی از جاذبه های گردشگری مهم در دنیا محسوب می شود. ما نیز قصد داریم این برج را برای افرادی که به آن علاقه‌ مند میباشند، مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی برج ایفل

یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های دیدنی نه تنها در شهر پاریس و کشور فرانسه، بلکه در کل دنیا برج ایفل پاریس است. این برج فلزی در کنار رود سن در شهر زیبای پاریس بنا شده است. برج ایفل پاریس با ارتفاع 300 متری خود، یکی از بلندترین برج های جهان محسوب می شود. کمتر گردشگری است که برای یک بار هم که شده، از این برج زیبا و باشکوه دیدن نکند. علاوه بر اینکه برج ایفل پاریس جذابیت های بسیاری دارد، از سودآوری و بازدهی خوبی برای کشور فرانسه و پایتخت این کشور برخوردار می باشد. این سودآوری به دلیل جذب گردشگر بالای این برج می باشد.

[caption id="attachment_387" align="aligncenter" width="780"]بررسی برج ایفل بررسی برج ایفل[/caption]

تاریخچه برج ایفل

برج ایفل پاریس به عنوان یکی از بناهای قدیمی و بلند محسوب می شود. ساخت این برج از سال 1887 کلید خورد و در یک مدت زمان بسیار کم ( به مدت 2 سال و 5 روز) ساخته شد. برج ایفل پاریس از سال 1889 همزمان با صدمین جشن انقلاب فرانسه شروع به کار کرد و تا به الان پذیرای بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان بوده است‌. برج ایفل پاریس تا سال 1930 به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می شد، تا اینکه بنای کرایسلر این رکورد را از آن خود کرد. در تاریخ این برج شخصیت ها و سیاستمداران بسیاری از آن بازدید کرده اند. شهرت این برج از همان آغاز تاسیس تا به امروز باقی مانده است و مطمئنا این شهرت تا آخر دنیا پابرجا خواهد ماند‌.

[caption id="attachment_388" align="aligncenter" width="780"]تاریخچه برج ایفل تاریخچه برج ایفل[/caption]

بررسی سازه برج ایفل

سازه این برج به کلی از آهن می باشد. در ساخت این سازه از 7300 تن آهن استفاده شده است. به دلیل اینکه این برج از آهن تولید شده است، گرما را بیشتر جذب می کند. همین موضوع باعث می شود در ماه های گرم سال و زمان هایی که تابش نور خورشید بالا می باشد، به دلیل انبساطی که صورت می گیرد در یک جهت چند سانتی متر خم شود. البته این موضوع تا به حال هیچ مشکلی بوجود نیاورده است. سازه محکم آن در برابر بسیاری از وقایع طبیعی همواره محکم بوده است و این استحکام مطمئنا تا سال های دور دوام خواهد داشت.

[caption id="attachment_389" align="aligncenter" width="780"]بررسی سازه برج ایفل بررسی سازه برج ایفل[/caption]

بررسی فضای داخلی برج ایفل

یکی از موضوعات مهم برای افرادی که برج ایفل پاریس را از نزدیک ندیده اند، فضای داخلی این برج می باشد. برج ایفل در 3 طبقه طراحی شده است. در 2 طبقه اول امکانات رفاهی چون رستوران های زیبا برای بازدید کنندگان موجود می باشد. طبقه سوم این برج در ارتفاع 276 متری می باشد و افراد با رفتن به آن می توانند کل شهر پاریس را از بالاترین سطح مشاهده نمایند و از آن لذت ببرند. در درون برج ایفل پاریس هم از آسانسور و هم از پله ها استفاده شده است، تا افراد بتوانند در طبقات آن به راحتی رفت و آمد نمایند. در این برج از 1655 پله استفاده شده است، که افراد برای بالا رفتن از آنها باید از توانایی جسمی خوبی برخوردار باشند.

[caption id="attachment_390" align="aligncenter" width="780"]بررسی فضای داخلی برج ایفل بررسی فضای داخلی برج ایفل[/caption]

نکات مختلفی که در مورد برج ایفل وجود دارد

یکی از نکاتی که در مورد برج ایفل پاریس وجود دارد و بر جذابیت های آن می افزاید، نورپردازی این برج است. این برج در مناسبت های مختلف نورپردازی می شود. نکته جالب دیگر در مورد این برج رنگ آمیزی آن است. ایفل هر 7 سال یک بار با رنگ قهوه ای رنگ می شود و شکل تازه ای به خود می گیرد. در ساخت این برج مهندسان بیشماری دست داشته اند و نام تمامی آنها بر روی بدنه آن درج شده است.

نکته جالبی که در مورد این برج وجود دارد این است که بسیاری از افراد عامی و کم اطلاعات تصور می کنند سازه ایفل پر ارتفاع ترین سازه دنیا است، در صورتی که این برج جزو نهمین سازه های بلند خود کشور فرانسه محسوب می شود. توصیه ما این است که در شب ها به بازدید این برج بروید، زیرا نورپردازی هایی که در این برج صورت می گیرد نمای آن را زیباتر و جذاب تر می کند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱