لادفانس پاریس

لادفانس پاریس

همانطور که می دانید یکی از خیابان های معروف شهر پاریس خیابان شانزه لیزه است که در امتداد این خیابان محله ای وجود دارد که به محله لادفانس پاریس مشهور است. این منطقه یکی از مهمترین و بزرگ ترین مراکز اقتصادی و تجاری جهان، در کشور فرانسه محسوب می شود و میزبان بسیاری از دفاتر و شرکت های رده اول جهان است.

محله لادفانس پاریس در غرب این شهر واقع شده است که در سال 1950 طراحی شد و ساخت آن از سال 1960 آغاز شده است. سادگی محله لادفانس پاریس موجب شده است که بعضی افراد این محله را بی روح و زمخت بدانند و البته بعضی دیگر به جنبه مدرن محله لادفانس پاریس نگاه می کنند و آن را محترم می شمارند. در ساخت این محل بیشتر از ساختار شهرهای آمریکایی تقلید شده است؛ نکته قابل توجه در مورد این محله این است که معماران رفت و آمد وسایل نقلیه در این خیابان را حذف کرده اند و خطوط حمل و نقل را در زیر زمین طراحی کرده اند. با توجه به این مورد اگر دیدن خیابانی بدون رفت و آمد وسایل نقلیه در پاریس برای شما یک رویا بود می توانید به محله لادفانس پاریس رفته و رویای خود را محقق کنید.

[caption id="attachment_465" align="aligncenter" width="780"]لادفانس پاریس لادفانس پاریس[/caption]

شکل گیری لادفانس پاریس

در سال 1931 میلادی مقامات کشور فرانسه و شهر پاریس با هدف کم کردن ارتفاع ساختمان ها در امتداد راه پیروزی اقدام به ساخت محله لادفانس پاریس کردند؛ که مهمترین هدف آنها ساخت پروژه ای متفاوت از شهر پاریس بود که حقیقتا موفق هم شدند. این امر موجب شد اجازه ساختن برج های بلند و آسمان خراش ها در این محل داده نشود زیرا مقامات و معماران فرانسوی دریافتند که برج های نزدیک به مرکز شهر، چشم اندازهای کوئل را کور می کند با این وجود ساخت این محله آغاز شد. در سال 1959 با توجه به اقتصاد رو به پیشرفت فرانسه مقامات دریافتند که شهر پاریس نیاز به یک فضای اداری جدید دارد که در این سال محله لادفانس پاریس به عنوان مرکز اداری انتخاب شد. این منطقه در حال حاضر حدود 3،000،000 فضای اداری - تجاری دارد؛ زیرا با توجه به قوانین سختگیرانه کشور فرانسه برای ساخت و ساز ساختمان های تجاری، دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی بیشتر این مراکز به محله لادفانس پاریس انتقال یافته اند.

[caption id="attachment_466" align="aligncenter" width="780"] گیری لادفانس پاریس گیری لادفانس پاریس[/caption]

طاق پیروزی

یکی از بناهای شهر پاریس که در میدان شارل دوگل در منطقه غربی خیابان شانزلیزه بنا شده است طاق پیروزی می باشد؛ این بنا به افتخار سربازان گمنام ساخته شد که در طول تاریخ در راه فرانسه جان خود را از دست دادند. این طاق نصرت یکی از بزرگ ترین طاق های نصرت موجود در جهان میباشد که به عنوان مرکز محور تاریخی پاریس در نظر گرفته شده است. طراح این بنا ژان فرانسوا ترز شالگرین بود که اشکال زنان و مردان جوان برهنه را در مقابل سربازان آلمانی زره پوش بر روی دیوارهای این بنا حکاکی کرده است تا به جهانیان بفهماند که مردم  فرانسه با دست خالی در حال مبارزه هستند. با توجه به اینکه برج های محله لادفانس پاریس از جمله برج گان که 179 متر ارتفاع دارد موجب برهم زدن چشم انداز طاق پیروزی از ایتوئل شده بود، معماران تصمیم گرفتند در محله لادفانس پاریس بنایی به نان طاق بزرگ لادفانس در این محله بسازند.

[caption id="attachment_405" align="aligncenter" width="780"]طاق پیروزی طاق پیروزی[/caption]

طاق بزرگ لادفانس

همانطور که گفته شد مهمترین دلیل احداث طاق بزرگ  پاریس، یادبودی از طاق پیروزی این شهر میباشد که طراح دانمارکی آن یعنی اوتو واست پرسلن در سال 1985 شروع به ساخت این بنا کرد و در ژوئیه 1989 از ادامه کار استعفا داد و مسئولیت بقیه کارها را به شرکت فرانسوی واگذار کرد؛ و ساخت این بنا در سال 1989 توسط این شرکت فرانسوی کامل شد. شکل طاق بزرگ لادفانس مانند یک مکعب کامل است که عرض آن حدود 108 متر و ارتفاع 110 متر دارد و عمق این بنا 113 متر می باشد. این بنا با لایه ای از بتن پوشش داده شده است و سنگ های مرمر ایتالیایی با قاب های شیشه ای بر روی آن کار شده است. در دو طرف این بنا ادارات دولتی قرار گرفته اند و به ساختار عمودی آن، یک داربست متصل است که در حقیقت این داربست آسانسوری است که افراد می‌توانند با سوار شدن در این آسانسور نمای شهر پاریس را از بالای طاق بزرگ لادفانس تماشا کنند.

[caption id="attachment_468" align="aligncenter" width="780"]طاق بزرگ لادفانس طاق بزرگ لادفانس[/caption]

مرکز خرید لادفانس پاریس

 همانطور که در بالا نیز قید کردیم محله لادفانس پاریس یکی از مدرن ترین و خلوت ترین محله های جهان و کشور فرانسه به شمار می رود؛ در این خیابان و در این محل شما تردد هیچگونه وسیله نقلیه را مشاهده نمی کنید و تمام ترافیک این محله در زیر زمین جریان دارد، از این رو روی زمین این محله کاملا برای پیاده روی عابران طراحی شده است. هر فردی که قصد گردشگری در کشور فرانسه و شهر پاریس را داشته باشد به طور حتم به فکر خرید از این شهر می باشد زیرا این شهر سرزمین مد است و نامش همیشه در کنار مراکز مشهور دنیا می ‌درخشد. یکی از مهمترین ویژگی های محله لادفانس، مراکز خرید بی نظیر آن از جمله مراکز خرید کواتر تمپست و  چهار فصل می باشد که معتبرترین برندهای دنیا از جمله ، فسیل، لاگوست، انسل و مانگو در این محل شعبه دارند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱